خانه / دسته‌بندی نشده / کامیون های تهران مجهز به فیلتر دوده گیر می شوند

کامیون های تهران مجهز به فیلتر دوده گیر می شوند



کیومرث کلانتری عصر پنج شنبه در بازدید از مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه در جنوب شهر کهریزک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارگروهی در این زمینه در فرمانداری تهران با ریاست فرماندار و با حضور دستگاه های ذیربط تشکیل شده است تا شرایط کامیون های دودزا را بررسی نمایند.
وی تصریح کرد: دستگاه های متولی موظف هستند تا بر اساس تکلیف قانونی کامیون هایی که سنشان از استاندارد قابل قبول کشور گذشته است را از دور خارج کنند و همچنین کامیون هایی را که در سطح شهر تهران در حال تردد هستند را مجهز به فیلتر دوده گیر کنند.
وی ادامه داد: گازوئیل مصرفی این خودروها نیز باید دارای استاندارد زیر 50( پی پی ام) گوگرد باشند تا حد آلایندگی را کاهش دهند.
** بارش ناکافی، ریزگردها و ترافیک عوامل کاهش دید افقی در تهران هستند
مدیرکل محیط زیست استان تهران در ادامه افزود: کاهش دید افقی اصطلاحی است که باید در سازمان هواشناسی مورد بررسی قرار داد ولی در سازمان حفاظت محیط زیست هم استاندارد محیط است که آلودگی های محیط را بر اساس دستگاه های سنجش آلایندگی احصاء و اعلام می کنند.
کیومرث کلانتری تصریح کرد: به دلیل کاهش باران در فصل پائیز، ریزگردها و ترافیک ناشی از تک سرنشین ها باعث شده است تا دید افقی در کلانشهر تهران کاهش یابد.
وی عنوان کرد: در 6 ماهه نخست سالجاری و به طور مشخص از آذرماه تا بهمن ماه بدلیل پایداری هوا، بار آلایندگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بالا رفته است.
وی اضافه کرد: این شرایط انسان ساخت باعث ایجاد شرایط ناسالم برای گروهای حساس می شود.
کلانتری با بیان اینکه آلوددگی جزء لاینفک کلانشهرها محسوب می شود، اظهار کرد: این شرایط قابل مدیریت است که بخشی زیرساختی و بخشی هم توسط مشارکت مردم قابل حل است.
به گزارش ایرنا، مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه در جنوب شهر کهریزک از توابع شهرستان ری در ابتدای جاده قدیم تهران – قم واقع شده است. این مرکز با مساحتی نزدیک به یکهزارو 400 هکتار از سال 1355 پذیرای پسماند شهر تهران بوده است. همه روزه به طور متوسط بیش از 7000 تن پسماند وارد این مرکز می شود که منبع اصلی بوی نامطبوع در این محدوده محسوب می شود.
6003
انتشار: روح اله صائب



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید