خانه / اخبار روز / کاهش ۷۵ درصدی ترددها در محورهای مواصلاتی مازندران 

کاهش ۷۵ درصدی ترددها در محورهای مواصلاتی مازندران 

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان مازندران گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی، ضمن تاکید بر ارتقاء امنیت عمومی، اقدامات گسترده‌ای برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دستور کار، یگان‌های اجرایی و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طی این مدت شاهد کاهش ۳۹ درصدی مجروحان و ۴۴ درصدی کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح استان بوده‌ایم، ضمن اینکه آمار تصادفات استان مازندران نیز با کاهش ۷۵ درصدی روبه رو بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ضمن کنترل ترددها در ایام تعطیلات نوروزی و همچنین با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با استقرار پلیس در ۷۰ نقطه ورودی و خروجی استان شامل ۶۴ نقطه شهری و ۶ نقطه جاده‌ای در استان شاهد کاهش ۵۸ درصدی ترددها در کل استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

سردار میرفیضی اظهار کرد: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ضمن انجام تست تب سنجی توسط کادر درمانی فرماندهی انتظامی استان در محورهای ورودی تاکنون ۱۷۷ هزار دستگاه خودرو در مبادی ورودی شهرهای استان کنترل شدند که از این تعداد از ورود ۸۰ هزار دستگاه خودرو در مبادی ورودی استان و شهرستان‌های استان جلوگیری شد.

وی از صدور هزار و ۶۲۱ برگ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای رانندگان متخلف در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی پلیس راه و راهور استان خبر داد و افزود: در این مدت ۲۹۹ خودرو که رانندگان آن‌ها با وجود تذکر و جریمه اصرار به تردد در شهرهای غیر محل سکونت خود داشتند به مدت یک ماه توقیف و راهی توفقگاه شدند.

فرمانده انتظامی مازندران نظارت و کنترل بر واحدهای صنفی و همچنین مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور را از دیگر ماموریت‌های پلیس در این مدت عنوان کرد و گفت: طی این مدت ۱۴۱ تیم نظارتی متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی، ماموران اداره صمت و کارشناسان مراکز بهداشت استان و شهرستان های از ۶ هزار و ۱۶۹ واحد صنفی، مراکز اقامتی و پذیرایی و ویلاهای استیجاری در سطح استان بازدید کردند.

پلمب بیش از ۲ هزار واحد در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

سردار میرفیضی از پلمب ۲ هزار و ۵۹۲ واحد صنفی و ۲۴۰ واحد اقامتی و پذیرایی و ویلاهای استیجاری در اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق واحدهای صنفی در مجموع ۳۶۲ جلسه آموزشی با حضور اصناف و کارشناسان مراکز بهداشت در سطح استان برگزار شد.

وی با اشاره به عزم جدی پلیس در مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده در استان از کشف بیش ۶۵۰ هزار عدد لوازم بهداشتی شامل انواع ماسک و دستکش و بیش از ۲۱ هزار لیتر الکل و انواع مواد ضد عفونی کننده در استان خبر داد و گفت: در این راستا ۳۵ محتکر و قاچاق کننده اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده در استان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اثرات منفی شایعات بر امنیت روحی و روانی مردم از شناسایی و دستگیری ۵۵ نفر از عاملان تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی با موضوع بیماری کرونا در سطح استان خبر داد.

سردار میرفیضی نقش اقدامات فرهنگی را در پیشگیری از بیماری کرونا نقشی اثر گذار دانست و اظهار کرد: پلیس ضمن تولید محتوا در حوزه فضای مجازی، تولید اخبار و ارائه هشدار و توصیه‌های پلیسی در رسانه‌های گروهی و صدا و سیما گام‌های موثری برداشته ضمن این که ۴۳۵ عنوان محتوا در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

وی از ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری برای کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا در بین شهروندان خبر داد و خاطرنشان کرد: در دو حوزه مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها به بیش از ۳۳۰ نفر از شهروندان خدمات مشاوره ای ارائه شده است.

انتهای پیام
 

دیدگاهتان را بنویسید