خانه / اخبار روز / کشتار دام صرفا در کشتارگاه های تعیین شده انجام می شود

کشتار دام صرفا در کشتارگاه های تعیین شده انجام می شود

مهدی رفیعی محمدی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه نذورات دام در عید قربان امسال عنوان کرد: با توجه به شرایط ویژه امسال و طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر گردید کشتار دام صرفا در کشتارگاه های تعیین شده صورت گیرد.
وی در ادامه گفت: کشتارگاه شهرداری در جنب امامزاده سید جمال و کشتارگاه پرتو در کیلومتر 13 جاده قم جعفریه است که برای کشتارها پیش بینی شده است.
رفیعی با اشاره به آمادگی این دو کشتارگاه در خصوص کشتار دام عنوان کرد: در بازه 6صبح تا 13ظهر این دو مرکز آماده خدمت رسانی به مردم هستند و باید توجه داشت که امسال عرضه دام در سطح شهر انجام نمی شود.
مدیر کل دامپزشکی استان قم در خصوص نظارت بر کشتار دام ها در روز عید قربان تصریح کرد: نیروهای اداره در قالب 19 تیم فعالیت دارند که 9 تیم ثابت و 10 تیم سیار به کار نظارت بر کشتار خواهند پرداخت.
رفیعی در ادامه با بیان اینکه در تیم های مشخص برای انجام امور نظارتی  28 نفر از همکاران دکتر و کارشناس دامپزشکی و 6 نفر ناظر ذبح شرعی برای نظارت بر کشتار و لاشه حضور دارند.
وی در ادامه به همشهریان توصیه کرد: تا حد امکان از ظرفیت مراکز خیریه و نهادهایی همچون بهزیستی و آستانه حضرت معصومه و کمیته امداد استفاده شود تا تجمعات کمتر باشد.
مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان اینکه اینکه افراد در هنگام مراجعه به کشتارگاه ها حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند، افزود: در کشتارگاه ها باید حضور حداقلی با رعایت فاصله گزاری اجتماعی انجام شود.
رفیعی با اشاره بر انجام نذر دام در منازل تصریح کرد: مردم برای نظارت بر کشتار با ناظران اداره دامپزشکی تماس بگیرند و توجه داشته باشند که  کشتار  در جایی صورت گیرد که امکان شست و شوی خون دام وجود داشته باشد و درحین قطعه بندی گوشت نیز حتما از دستکش استفاده کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان قم در خصوص توجه به آلودگی های زیست محیطی ذبح دام بیان کرد: محتویات دام باید در پلاستیک های درب دار ریخته شود تا محیط را آلوده نکند.
وی در ادامه تصریح کرد: پایگاه های شهری که در سال های گذشته در سطح شهر فعال بودند، امسال فعال نخواهند بود و در مجموعه بهزیستی و جمکران دو ظرفیت کشتار برای نذورات وجود دارد.
وی در انتها عنوان کرد: ما در سال گذشته 3 هزار و229 دام نذری مردم در مکان های مختلف شهری مورد نظارت قرار داریم و مجموعا از این نظارت های صورت گرفته79 لاشه ضبط کامل شد و 662کیلو گوشت غیر بهداشتی از زنجیره مصرف خارج شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید