خانه / دسته‌بندی نشده / کشف 2 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز ودستگیری شکارچیان در هفتاد قله اراک

کشف 2 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز ودستگیری شکارچیان در هفتاد قله اراک



رضا میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی شنیدن شدن صدای شلیک سه گلوله در منطقه تمور هفتاد قله اراک، تیمی از کارکنان یگان هفتاد قله به محل اعزام شدند.
وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت در حین گشت زنی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک شدند که با متوقف کردن آن 2 شکارچی متخلف دستگیر و به پاسگاه محیط زیست هفتاد قله انتقال داده شدند.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: سلاح های شکاری غیرمجاز شامل یک قبضه سلاح برنو لوله متوسط و یک قبضه سلاح ساچمه زنی کوتاه است.
میرزایی عنوان کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره کل با تمام توان و با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود در حفظ و حراست مناطق تحت مدیریت خود تلاش ویژه ای به کار گرفته اند و با متخلفان از قانون در حوزه حیات وحش و عرصه های طبیعی برخورد قاطع دارند.
منطقه حفاظت شده 70 قله اراک به مساحت 97 هزار و 407 هکتار است که شامل دو محدوده شمالی و جنوبی است که محدوده شمالی در برگیرنده بخش های عمده ارتفاعات 70 قله و دره های سیبک و چکاب و محدوده جنوبی شامل ارتفاعات ازنا، لته در و سله بهر است که زیستگاه ییلاقی و مهاجرت منطقه ای حیات وحش است.
منطقه حفاظت شده 70 قله اراک از اولین مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در کشور است که از پیکره ای کوهستانی و در گسترده ای از تپه ماهورها و دشت ها قرار گرفته است.
منطقه 70 قله به دلیل ویژگی های خاص توپوگرافی، تنوع گیاهی و جانوری از قدیم جزء شکارگاه های مشهور ایران بوده و حدود 62 کتیبه از دوران قاجاریه در کوه های هفتاد قله حک شده که بیانگر وفور شکار و سرسبزی این منطقه است.
کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، کفتار، شغال، گرگ، گورکن، خرگوش، تشی ( جوجه تیغی) و روباه از پستانداران این منطقه محسوب می شوند و چند نوع افعی، مارآبی و لاک پشت نیز در این منطقه دیده شده است.
کبک، تیهو، بلدرچین، باقرقره، کبوتر چاهی، کبوتر کوهی، عقاب طلایی، سارگپه، هما، کرکس، دال، شاهین، بحری، لیل، بوتیمار و حواصیل از پرندگان این منطقه هستند.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید