خانه / دسته‌بندی نشده / کیت استخراج دی.ان.ای و آر.ان.ای در کاشان تولید شد

کیت استخراج دی.ان.ای و آر.ان.ای در کاشان تولید شد



به گزارش ایرنا، دکتر ‘ابوالفضل اعظمی’ روز دوشنبه به مناسبت هفته پژوهش در نشستی با خبرنگاران کاشان گفت: تولید کیت های استخراج دی.ان.ای و آر.ان.ای که هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای شناسایی آیتم های سرطان های سینه و پروستات استفاده می شود، سفارش هایی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور دریافت کرده و به زودی این محصول به تولید انبوه خواهد رسید.
وی افزود: تولید کیت استخراج دی.ان.ای و آر.ان.ای به روش نانو مگنت در مقایسه با نمونه آمریکایی که برای 100 بار آزمایش استفاده می شود، با 50 درصد صرفه جویی ارزی به عنوان تولید داخل و بی نیازی به خارج از کشور در حوزه سلامت، مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است.
مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: تولید مدل های کمک آموزشی در نمونه های اولیه اطلس مغز انسان از طرح های اجرایی دیگری است که سال گذشته توسط دانشجویان این دانشگاه انجام شد و در جشنواره آموزشی تهران رتبه دوم را کسب کرد.
وی با اشاره به تصویب 17 طرح پژوهشی فناورانه از سال 1389 تاکنون در شورای فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: همچنین تهیه سری کامل لام های بافت شناسی از دیگر طرح های فناورانه این دانشگاه است و این تولیدات که در درس بافت شناسی برای آموزش دانشجویان کاربرد دارد، تاکنون در داخل کشور تولید نشده بود.
اعظمی گفت: بررسی تاثیر مکمل غذایی عسل فراوری شده بر مشخصه های اسپرم در بیماران مبتلا به واریکوسل، بررسی اثر کپسول حاوی عصاره چای سبز، فلفل قرمز و زنجبیل بر وزن افراد چاق، جمع آوری و آماده سازی ویال فریز شده اسپرم جهت لقاح مصنوعی، طراحی و تولید پد ماساژور موضعی زخم پای بیماران دیابتی، پژوهش و مشاوره طب روان تنی بر اساس رویکرد موج سوم رفتار درمانی در کاشان از دیگر طرح های تصویبی در شورای فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.
به گفته او تولید مدل آزمایشگاهی واریکوسل و وازکتومی، تولید کیت تشخیص مولکولی اچ.ایی.آر2 (HER2)، طراحی و تولید پروب دمایی رکتال، طراحی و تولید زانوبند الکتریکی ارتعاشی جهت افراد ناتوان جسمی و حرکتی، تعیین قرابت ژنتیکی در اسب، تولید کیت تشخیصی آلبومینوری، تولید مدل های حیوانی سکته مغزی، پارکینسون، آلزایمر و دیابت از دیگر طرح‌های این شوراست.
دانشگاه علوم پزشکی کاشان با 217 نفر هیئت علمی، 10 مرکز پژوهشی فعال تروما، علوم تشریحی و اندام شناسی دارای موافقت قطعی، مرکزهای پژوهشی بیوشیمی و تغذیه، پرستاری تروما، تولید سلول های جنسی، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، مدیریت اطلاعات سلامت، بیماری های اتوایمیون و بیماری های عفونی با موافقت اصولی دارد.
بیش از 400 هزار نفر در شهرستان های آران و بیدگل و کاشان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.
25 تا 30 آذر ماه هفته پژوهش نامگذاری شده است.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید