خانه / دسته‌بندی نشده / گلستان تحت تاثیر سامانه ناپایدار/پیش بینی کاهش دما، برف، باران و باد

گلستان تحت تاثیر سامانه ناپایدار/پیش بینی کاهش دما، برف، باران و باد



دراین پیوند نوربخش داداشی ظهر یکشنبه در نمابری به ایرنا گفت که الگوهای پیش یابی نشان می دهد این استان از امشب (یکشنبه) تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار گرفته و افزایش ابر، احتمال بارش خفیف و پراکنده و گاهی در برخی نقاط وزش باد نسبتا شدید از پیامدهای آن است.
وی اضافه کرد: فعالیت سامانه ناپایداراز صبح دوشنبه با ورود نخستین امواج پرفشار همراه با بارش پراکنده، وزش باد و در برخی نقاط نشکیل مه ادامه یافته و عصر به طور موقت از میزان ابر و پدیده کاسته می شود.
مدیرکل هواشناسی گلستان همچنین خطاب به مسئولان دستگاه های استان و بیان ضرورت آمادگی بخش های مختلف، اظهار کرد که فعالیت سامانه ناپایدار جوی در روز سه شنبه تقویت می شود که علاوه بر بارش در سطح گسترده، در نواحی کوهستانی بارش ها به صورت برف همراه با پدیده آذرخش (رعد وبرق)، وزش باد نسبتا شدید، مه و کاهش دما بین 10 تا 12 درجه سانتیگراد خواهد بود.
وی افزود: با توجه به برودت هوا و ریزش برف در نواحی مرتفع و وقوع پدیده مه غلیظ، اختلال در رفت و آمد در مسیرهای کوهستانی استان در روز سه شنبه دور از انتظار نیست.
به گفته وی؛ سامانه ناپایدار از بامداد چهارشنبه از استان خارج خواهد شد.
به گزارش ایرنا هوای گرگان مرکز استان گلستان هم اینک ابری، دما 18 درجه سانتیگراد بالای صفر و سرعت باد 14 کیلومتر بر ساعت است.
بیشینه دما در این شهرستان طی 24 ساعت گذشته 17 و کمینه آن 9 درجه سانتیگراد بوده است.
6204/1648
تنظیم: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید