خانه / دسته‌بندی نشده / یونیسف: دنیای دیجیتال را برای کودکان امن کنید

یونیسف: دنیای دیجیتال را برای کودکان امن کنید



به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از یونیسف، گزارش سالانه وضعیت کودکان جهان که توسط صندوق کودکان ملل متحد ارائه می‌شود، همچنین راهکارهای محافظت از کودکان را در برابر آسیب های احتمالی توسعه دنیای دیجیتال مورد بررسی قرار داده است.
بر اساس این گزارش سالانه، کودکان یک سوم کاربران اینترنت در سراسر جهان را تشکیل می دهند. با وجود این حضور آنلاین جهانی، هنوز اطلاعات چندانی در باره آثار فناوری‌های دیجیتال روی سلامت کودکان وجود ندارد و اقدامات بسیار اندکی برای محافظت از آن‌ها در برابر خطرات دنیای دیجیتال انجام گرفته است.
یونیسف افزود: در حال حاضر میلیون‌ها کودک از مزایای دسترسی به اینترنت محروم هستند. در واقع یک سوم از کودکان سراسر جهان که اغلب ساکن کشورهای درحال توسعه هستند، دسترسی به اینترنت ندارند.
بر اساس این گزارش، محافظت از حریم خصوصی کودکان در اینترنت یکی از بزرگترین نگرانی‌های یونیسف است.
دسترسی به اینترنت به ویژه برای کودکانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند و به فرصت‌های اندکی دسترسی دارند، یک امتیاز بزرگ و پنجره‌ای روبه جهان محسوب می‌شود، با وجود این خطرات بسیاری را نیز به همراه دارد. برخی از این خطرات شامل سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی کودکان و دسترسی به محتوای مضر و زورگویی سایبری هستند. شبکه‌های دیجیتالی مجرمانه هم کودکان را در برابر برخی از بدترین انواع سوءاستفاده از جمله قاچاق انسان و سوءاستفاده‌های جنسی آنلاین آسیب‌پذیر می‌کنند.
یونیسف تصریح کرد: رگولاتورها و فعالان این حوزه اقدامات اندکی را برای کاهش چنین خطراتی انجام داده‌اند.
در بخشی از گزارش امده است: اینترنت برای افراد بالغ طراحی شد، اما کودکان و نوجوانان نیز به طور فزاینده از آن استفاده می کنند، دنیای دیجیتال به طور روزافزون بر زندگی و اینده آنها تاثیر می گذارد. بنا بر این، لازم اسیت که سیاست ها، اقدامات و محصولات دیجیتالی به گونه ای باشند که نیازهای کودکان، چشم اندازهای فرارو و نظرات آنها را بازتاب دهند.
علمی (6)**9259
مترجم: سپیده کاشانی* انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید