خانه / اخبار روز / آغاز مجازی سال تحصیلی دانش آموزان در قم از نیمه شهریور

آغاز مجازی سال تحصیلی دانش آموزان در قم از نیمه شهریور

حمیدرضا شیخ‌الاسلام روز سه شنبه در حاشیه سی و چهارمین اجلاسیه آموزش‌وپرورش که به‌صورت ویدیو کنفرانس و با سخنرانی رهبری معظم انقلاب و وزیر آموزش پرورش برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: آموزش‌وپرورش قم برای سه وضعیت متفاوت قرمز، زرد و سفید کرونایی تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی اظهار داشت: همچنین برای دانش آموزانی که با محدودیت استفاده از فضای مجازی روبه رو هستند جزوه های کتبی ارائه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پروش قم ابراز داشت: نزدیک به ۲ درصد از دانش‌آموزان قمی هنوز برای سال تحصیلی جدید اقدام به ثبت‌نام نکردند که این افراد نیز طی روزهای آتی باید ثبت‌نام خود را کامل کنند.

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: همزمان با ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس کتب درسی آنها نیز در سامانه در نظر گرفته‌شده خریداری و تهیه می‌شود. سلامت دانش‌آموزان مهم‌ترین مساله و دغدغه امسال آموزش‌وپرورش قم است و اگر نیاز باشد در وضعیت زرد کرونایی و حضور فیزیکی آنها کلاس‌های درس به دو یا سه قسمت تقسیم خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پروش قم اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان قمی نسبت به سال گذشته بیش از ۸ هزار نفر افزایش داشته است.

شیخ‌الاسلام افزود: از سال ۹۲ تا به امروز ۱۸۶ مرکز آموزشی با مقاوم‌سازی و احداث به ظرفیت مدارس قم افزوده‌شده و قم ازنظر سرانه‌های آموزشی در رتبه بیست و ششم کشوری قرارگرفته است.

وی کمبود مراکز آموزشی قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در مناطقی که توسعه شهری و جابه‌جایی جمعیت رخ‌داده با کمبود مراکز آموزشی روبه‌رو هستیم و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست داریم تا کاربری‌های آموزشی را زودتر در اختیار این نهاد قرار بدهند.

شیخ‌الاسلام یادآور شد: از مجموع ۲۷۳ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید قم ۵۳ درصد از آنها در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پروش قم اظهار داشت: همچنین ۳۶ درصد از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان قم جذب رشته‌های فنی و کاردانش شده‌اند که نسبت به سال‌های قبل ۶ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: مدیران آموزش‌وپرورش قم تمام تلاش خود را برای عمل و اجرای منویات رهبری معظم انقلاب در رابطه با آموزش‌وپرورش به کار خواهد بست.

دیدگاهتان را بنویسید