خانه / دسته‌بندی نشده / آلودگی هوا آثار مثبت ورزش را از بین می‌برد

آلودگی هوا آثار مثبت ورزش را از بین می‌برد



به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از تلگراف، محققان به‌منظور بررسی آثار آلودگی بر ورزش، ‌از 119 داوطلب بالاتر از 60 ساله خواستند به مدت 2 ساعت در خیابان آکسفورد که یکی از خیابان‌های شلوغ لندن است و همچنین در پارک‌ هاید لندن قدم بزنند. هوای پارک به دلیل وجود گیاهان در محدوده سالم قرار دارد، اما هوای خیابان آکسفورد به گزارش سازمان جهانی بهداشت معمولا در محدوده خطرناک است.
بر اساس این تحقیقات ظرفیت ریه افرادی که درون پارک قدم زدند، تنها در عرض یک ساعت بهبود یافت و اثر آن به مدت 24 ساعت باقی ماند. علاوه بر این سختی عروق این افراد حدود 24 درصد کاهش یافت
اما در مورد افرادی که در خیابان آکسفورد قدم زدند،‌ بهبودی در عملکرد ریه مشاهده نشد. همچنین در این افراد افزایش فشار خون که معمولا همزمان با ورزش ایجاد می‌شود، رخ نداد و سختی رگ‌های این افراد تنها به میزان 4.6 درصد بهبود یافت.
نتایج این تحقیقات از این جهت اهمیت دارد که تنها فعالیت بدنی اغلب افراد کهنسال پیاده‌روی است. بر اساس نتایج این تحقیقات برای این که افراد مسن از نتایج مفید فعالیت بدنی بهره‌مند شوند لازم است در محیط‌های سرسبز و به دور از آلودگی ترافیک به پیاده‌روی بپردازند.
با وجود این که تحقیقات روی افراد بالای 60 سال انجام شده است، محققان معتقدند نتایج این تحقیقات قابل تعمیم به تمام افراد است.
علمی (6)**92529
مترجم: سپیده کاشانی*انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید