خانه / دسته‌بندی نشده / آمریکا، کره شمالی را مسئول حمله سایبری «واناکرای» معرفی کرد

آمریکا، کره شمالی را مسئول حمله سایبری «واناکرای» معرفی کرد



به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «تام بوسرت» مشاور امنیت داخلی دونالد ترامپ در مقاله ای در روزنامه ‘وال استریت ژورنال’ نوشت: این حمله گسترده بود و میلیاردها دلار زیان داشت. کره شمالی مسئول مستقیم آن است.
بوسرت نوشت: هر کسی که به آمریکا زیان برساند، مسئول شناخته خواهد شد. اما وی درباره اینکه اقدامات احتمالی واشنگتن علیه کره شمالی چه خواهد بود، جزئیاتی ارائه نکرد. وی صرفا به این نکته اکتفا کرد که آمریکا «راهبرد بیشترین فشار» را اتخاذ خواهد کرد.
روزنامه واشنگتن پست هم نوشت که بعد از مقاله بوسرت ، سه شنبه بیانیه ای رسمی نیز در این خصوص صادر خواهد شد.
حمله سایبری ‘واناکرای’ که اوایل سال جاری میلادی صورت گرفت، فعالیت بیمارستان ها، بانک ها و شرکت های زیادی را در سراسر دنیا مختل کرد. واناکرای که یک باج افزار است بیش از 230 هزار رایانه در 150 کشور دنیا را آلوده کرد.
یک مقام ارشد دولت ترامپ به رویترز گفت : دولت آمریکا «با اطمینان بسیار بالایی» به این ارزیابی رسیده است که یک شرکت هکری به نام «گروه لازاروس» برای دولت کره شمالی کار می کند و حمله واناکرای را انجام داده است. این مقام آمریکایی خواست نامش فاش نشود.
انگلیس هم در ماه اکتبر در گزارشی نوشت که حمله ‘واناکرای’ از کره شمالی نشات گرفته است.
کره شمالی بارها تاکید کرده که مسئول حمله ‘واناکرای’ نیست. محققان امنیتی و مقام های آمریکایی معتقد هستند که گروه لازاروس مسئول حمله سال 2014 به شرکت «سونی پیکچرز» است.
به دنبال آن حمله، شرکت ‘سونی پیکچرز’ انتشار یک فیلم کمدی درباره «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را تعلیق کرد.
شبک**9423**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید