خانه / دسته‌بندی نشده / استاندار آذربایجان غربی: شکاف بین صنعت و دانشگاه با مقاله نویسی رفع نمی شود

استاندار آذربایجان غربی: شکاف بین صنعت و دانشگاه با مقاله نویسی رفع نمی شود



به گزارش ایرنا، محمد مهدی شهریاری روز سه شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه آذربایجان غربی با انتقاد از وارد نشدن به فاز عملیاتی تولید علم در کشور و منطقه، اظهار کرد: دانشگاه ارومیه با وجود عملکرد مناسب، دارای ضعف تولید علم است و نباید افزایش چاپ مقاله ها در مجله های خارجی را دلیل بر رتبه بالای این دانشگاه دانست.
وی با تاکید بر اینکه ارزش استاد به تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر باشد نه تعداد مقالات چاپ شده، ادامه داد: دولت توجه ویژه ای به موضوع پزوهش دارد و همین توجه یکی از دلایل اصلی توسعه در کشورهای مختلف بوده است.
شهریاری یکی از مولفه های قدرت و امنیت را پژوهش دانست و افزود: کشور ما با دارا بودن منابع لازم طبیعی و نیروی انسانی توانمند نتوانسته جایگاه مناسبی در تولید علم و پژوهش داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که برنامه های ارائه شده از سوی دولت، توان جبران عقب ماندگی در بحث تولید علم و توسعه کشور را داشته باشد.
استاندار آذربایجان غربی از جامعه دانشگاهی خواست تا به صورت جدی به موضوع دریاچه ارومیه وارد شوند و آن را به عنوان یک بحران بین المللی معرفی کنند.
وی افزود: طی سال گذشته یک میلیارد مترمعکب از آب دریاچه ارومیه تبخیر شده است که با طرح هایی ساده می توان مانع آن شد.
وی همچنین به انجام پژوهش در محصولات تولیدی آذربایجان غربی همچون سیب تاکید کرد و افزود: در بحث خرید تضمینی سیب دولت وارد میدان شد ولی متاسفانه تبلیغات منفی خروجی را به نحوی دیگر نشان داد.
شهریاری با اشاره به سرانه درآمد آذربایجان غربی، اظهار کرد: متاسفانه شکاف بالایی بین آذربایجان غربی و سایر استان ها مشاهده می شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی افزود: آذربایجان غربی دارای معادن بسیار و ظرفیت های بالای گردشگری است که باید در افزایش سرانه درآمد مردم نقش ایفا کند.
استاندار آذربایجان غربی از تمامی دستگاه های اجرایی خواست تا یک درصد از بودجه خود را طبق قانون به امر پژوهش اختصاص دهند.
به گزارش ایرنا، این مراسم به مناسبت هفته پژوهش ترتیب یافته بود.
3214 /3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید