خانه / اخبار روز / استاندار: فعلا امکانات درمانی خوزستان کافی است / هر تصمیمی لازم باشد می‌گیریم

استاندار: فعلا امکانات درمانی خوزستان کافی است / هر تصمیمی لازم باشد می‌گیریم

غلامرضا شریعتی امروز، ۲۰ اردیبهشت در خصوص آخرین وضعیت ابتلا و شیوع ویروس کرونا در خوزستان اظهار کرد: آمار ابتلا به کرونا در خوزستان رو به افزایش است و نسبت به آنچه انتظار داشتیم بیشتر شده است اما به گونه‌ای که تبلیغ می‌شود هم نیست.

به گزارش ایسنا وی افزود: اینکه بیان می‌شود بیشترین افزایش موارد کرونا را داریم صحت ندارد. انتشار تصاویری از حضور بیماران مبتلا به کرونا در راهروها و خوابیدن دو بیمار روی یک تخت نیز کذب است.

شریعتی گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس، یک هزار و ۱۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان اختصاص یافته است که اکنون تنها ۵۲۰ تخت پر هستند یعنی حدود ۵۸۰ تخت هنوز خالی هستند.

وی ادامه داد: ۱۸۰ تخت ICU نیز برای بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است که تاکنون ۱۴۰ تخت از این تعداد اشغال شده‌اند یعنی ۴۰ تخت دیگر هنوز خالی هستند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اوضاع تحت کنترل مدیران دانشگاه علوم پزشکی اهواز است، اضافه کرد: درست است که مردم  کمتر، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند اما یکی از علل افزایش بیماری این است که تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا به ۶ آزمایشگاه افزایش یافته و میزان نمونه‌گیری ما قوی شده است.

وی افزود: در حال حاضر سریعا به سراغ کسانی که با بیمار مبتلا به کرونا ارتباط داشته‌اند می‌رویم و نمونه‌گیری از این افراد انجام می‌شود. پیش از این حدود ۱۸۰ تست روزانه انجام می‌دادیم در حالی که در حال حاضر بیش از یک هزار تست در روز انجام می‌دهیم بنابراین تعداد بیماران شناسایی شده افزایش می‌یابد.

شریعتی بیان کرد: عمده بیماران مبتلا به کروناویروس در خوزستان بیماران سرپایی هستند و شاید برخی‌ها این آمار سرپایی را اعلام نکنند اما ما این آمار را اعلام می‌کنیم. این موارد را جزو موارد آلوده تلقی می‌کنیم و این بیماران قرنطینه خانگی می‌شوند.

وی گفت: در عین حال که تعداد موارد بستری مبتلا به کروناویروس افزایش بیش از انتظار داشته است اما تعداد ترخیصی‌ها و بهبودیافتگان نیز در خوزستان زیاد است و از این بابت مشکلی نداریم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: فعلا امکانات و تجهیزات پزشکی و تخت‌های بیمارستانی به اندازه کافی وجود دارد و مشکلی احساس نمی‌شود. جای نگرانی از این بابت نیست اما مردم باید بیشتر رعایت کنند و به یکدیگر در زمینه رعایت نکات بهداشتی تذکر دهند تا آلودگی‌ها به حداقل برسند و شرایط را جدی‌تر کنترل کنیم.

وی بیان کرد: مرتبا به صورت آنلاین با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در تماس هستیم و آخرین اطلاعات را دریافت می‌کنیم و آنها پیشنهادات‌شان را به ما ارائه می‌کنند تا در ستاد استانی و شورای تامین خوزستان مطرح شوند.

شریعتی افزود: در حال حاضر مجددا آخرین گزارش‌ها و پیشنهادها را از دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخواست کرده‌ایم تا پیشنهادهای‌شان را امروز اعلام کنند.

وی گفت: هر تصمیمی که برای سلامت مردم لازم است و اساتید متخصص دانشگاهی آن را به ما ارائه دهند، با رعایت سایر جوانب عملی می‌کنیم. در این زمینه هیچ کوتاهی یا اهمالی نمی‌شود و همه اعضای ستاد استانی مدیریت کرونای خوزستان، در این زمینه حساس هستند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: امروز (۲۰ اردیبهشت‌ماه) آخرین پیشنهادها را از رئیس کمیته علمی و کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخواست کرده‌ایم تا این پیشنهادها بررسی شوند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

شریعتی افزود: اوضاع تحت کنترل است و بر اوضاع مسلط هستیم و از این بابت جای نگرانی نیست اما همچنان مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و تنها برای موارد ضروری از منزل خارج شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر مدیریت شرایط پایدار است البته در بیماری‌های عفونی مسری، شرایط پایدار شکننده است و ممکن است یک‌مرتبه با طغیان مواجه شویم بنابراین از مردم می‌خواهیم به ما کمک کنند تا به این شرایط نرسیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: میزان کشندگی بیماری کووید- ۱۹ در خوزستان طبق فرمول سازمان بهداشت جهانی، روز به روز در حال کاهش است. میزان کشندگی ناشی از این ویروس در خوزستان، امروز به ۶.۶۰ درصد رسیده است که تاکنون به این آمار نرسیده بودیم؛ این موضوع به دلیل افزایش بهبودیافتگان است اما علیرغم همه این موفقیت‌ها، برای کاهش آلودگی‌ها و کاهش تعداد مبتلایان، مردم بیشتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی در خصوص امکان قرنطینه مجدد شهرها، تصریح کرد: هر تصمیمی که برای سلامت جامعه و مردم لازم باشد اتخاذ خواهیم کرد و پس از ارائه پیشنهادهای کمیته علمی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در ستاد استانی و شورای تامین خوزستان تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید