خانه / دسته‌بندی نشده / استاندار: مرکز تحقیقات صلح آمیز انرژی هسته ای در قزوین احداث می شود

استاندار: مرکز تحقیقات صلح آمیز انرژی هسته ای در قزوین احداث می شود



به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در دیدار با اصغر زارعان مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که در استانداری برگزار شد،افزود: قزوین از ظرفیت انسانی متخصص بالایی برخوردار است و کشور می تواند از این مجموعهبرای فعالیت های علمی خود استفاده بهینه داشته باشد.
استاندار قزوین اظهار کرد: به همین منظور سازمان انرژی اتمی ایران در سال های گذشته طرح های بزرگی همچون شتابگر ملی (چشمه نور) و شتاب دهنده ملی را در قزوین کلید زده و امروز پیشرفت های خوبی را نیز در این پروژه ها شاهد هستیم.
زاهدی افزود: امروز نیزدر راستای همان فعالیت ها در خصوص راه اندازی یک مرکز تحقیقات هسته ای صلح آمیز در استان از طریق سازمان انرژی اتمی کشور گفت و گو و مذاکره می کنیم و در این خصوص 40 هکتار زمین اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود:این مرکز به عنوان قطب مهم پژوهشی و تحقیقاتی کشور در قزوین به شمار خواهد رفت و از این ظرفیت همه دانشمندان، محققان، نخبگان کشور می توانند استفاده کنند.
زاهدی اضافه کرد: امیدواریم تمامی دستگاه ها در استان قزوین اهتمام و همکاری لازم را برای راه اندازی این مرکز مهم علمی و تحقیقاتی در استان با سازمان انرژی اتمی داشته باشند تا هرچه سریعتر شاهد تکمیل و بهره برداری این مرکز باشیم.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید