خانه / دسته‌بندی نشده / استاندار چهارمحال و بختیاری: پژوهش و فناوری زمینه ساز جهش علمی است

استاندار چهارمحال و بختیاری: پژوهش و فناوری زمینه ساز جهش علمی است



به گزارش ایرنا، در متن پیام اقبال عباسی که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: نگاه جامع به بحث پژوهش و فناوری لازمه دستیابی به شاخص های توسعه ای بخش های مختلف به شمار می رود.
وی افزود: به همین منظور افزایش اعتبارات پژوهشی و باور پژوهشگران و فناوران در زمینه های مختلف می تواند زمینه تسریع دستیابی به روند توسعه ای در شاخص های مختلف را فراهم کند.
عباسی در ادامه گفت: ارتقای کمی و کیفی پژوهش و فناوری در جامعه به بهبود نگاه های ملی، منطقه ای و استانی و فراهم کردن بسترهای لازم در این خصوص نیاز دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در این پیام می افزاید: امروزه ایران اسلامی با تکیه بر پیشرفت های علمی مبتنی بر اقدام پژوهی تخصصی پزوهشگران، دانشمندان و فناوران توانسته به موفقیت های علمی بسیاری در حوزه های مختلف دست یابد و در میان کشورهای مختلف دنیا سربلند شود.
وی افزود: تحقیق، پژوهش و فناوری به عنوان نبض تپنده تولید و خودکفایی است و می تواند باعث پویایی و تحرک جامع شود، به همین منظور برای سرعت بخشی به روند توسعه علمی باید به پژوهش و فناوری توجه ویژه شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان این پیام عنوان کرده است: دولت تدبیر و امید افزایش فعالیت های پژوهشی، فناوری و تحقیقاتی براساس معیارهای علمی و کارشناسی را جزو برنامه های اولویت دار خود قرار داده تا بتوان زمینه پیشرفت کشور در بخش های مختلف را فراهم کرد.
25 آذر در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز پژوهش و فناوری و هفته آخر آذر به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.
دریافت کننده: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید