خانه / دسته‌بندی نشده / استفاده از لیزر در درمان چاقی و افسردگی برای اولین بار در ایران

استفاده از لیزر در درمان چاقی و افسردگی برای اولین بار در ایران



به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، دکتر آریستا شجاع الدین روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین کنگره انجمن پزشکی لیزری ایران در جمع خبرنگاران به انجام 2 طرح تحقیقاتی با همکاری انجمن پزشکی لیزری ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت : این طرح ها روی دو گروه 25 و 75 نفری انجام شده و نتایج موفقی داشته است.
وی درخصوص عناوین این طرح ها اظهارکرد: ‘کاربرد لیزر طب سوزنی همراه با روان درمانی کوتاه مدت پویشی در افسردگی بالینی’ و ‘مقایسه چهار روش درمانی ورزش و رژیم درمانی، طب سوزنی، لیزر طب سوزنی و ترکیب طب سوزنی و لیزر طب سوزنی در اختلال چاقی زنان قبل از یائسگی در سنین 18 تا 45 سالگی ‘ عناوین طرح های انجام شده است.
محقق و مجری طرح های تحقیقاتی مذکور اظهار کرد: این روش ها اکنون در درمان بیماران در ایران استفاده می شود و در عین حال روند تحقیقات در مورد آنها ادامه دارد.
شجاع الدین گفت : طرح اول در درمان افسردگی، اضطراب، دردهای روان تنی و اختلال خواب و طرح دوم در درمان اختلالات چاقی کاربرد دارد‌ .
وی گفت : با استفاده از این روش ها ، بیماران در 12 جلسه به طورکامل درمان می شوند.

***راهنمای بالینی استفاده از لیزر تدوین می شود
رییس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی از تدوین راهنمای بالینی کاربرد لیزر با همکاری قطب لیزر پزشکی کشور و وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این راهنما، شاخص ها و خط مشی های استفاده از لیزر را برای کاربران مشخص می کند.
دکتر محمدرضا رزاقی در یازدهمین کنگره پزشکی لیزری ایران اظهار کرد: این گایدلاین استانداردهای لازم در استفاده از لیزر را برای شرکت ها و کاربران مانند پزشکان رشته های مربوطه مشخص می کند.
رزاقی با بیان اینکه بیشتر عوارض مرتبط با لیزر در حوزه زیبایی بروز می یابد و علت این است که لیزر توسط افرادی در این حوزه به کار گرفته می شود که تخصص لازم را ندارند.
وی تاکید کرد: در استفاده از لیزر رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در کنار تخصص لازم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رییس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی همچنین در خصوص ساخت تجهیزات لیزر پزشکی در ایران گفت: تاکنون ۶ دستگاه در زمینه هایی همچون چشم پزشکی، دندانپزشکی و کاهش درد در ایران ساخته و در برخی مراکز درمانی بکار گرفته شده است.
یازدهمین همایش انجمن پزشکی لیزری ایران از 6 تا 8 دی ماه در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.
**1834**1440
خبرنگار: ناهید شفیعی ** انتشار: گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید