خانه / دسته‌بندی نشده / الزویر 26 مقاله ایرانی را حذف کرد

الزویر 26 مقاله ایرانی را حذف کرد



به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از وبلاگ Retraction Watch، سخنگوی موسسه الزویر گفت: نشریات این موسسه در حال اجرای فرایند حذف تمام 26 مقاله مذکور به دلیل دستکاری در نام داوران و وجود اشکالات غیرقابل توجیه در این رابطه است.
این مقالات بین سال‌های 2014 تا 2017 میلادی توسط گروهی از محققان ایرانی برای نشریات الزویر ارسال شده‌اند و نام یکی از محققان دانشگاه آزاد در 24 مقاله تکرار شده است.
در ابتدای سال جاری میلادی نیز دو مقاله دیگر که نام وی به عنوان نویسنده ارشد در آن‌ها درج شده بود توسط نشریات Springer حذف شدند.
در این بین 10 مقاله در نشریه International Journal of Hydrogen Energy و سه مقاله در نشریه Results in Physics منتشر شده بودند. از 13 مقاله باقی مانده 4 مورد در نشریه Results in Physics ، چهار مورد در نشریه Journal of Crystal Growth، سه مورد در نشریه Journal of Alloys and Compounds ، یک مورد در نشریه International Journal of Thermal Sciences و یکی هم در نشریه Fusion Engineering and Design منتشر شده است.
علت استفاده نشریات علمی از داوران معرفی شده توسط نویسندگان، دشواری فرایند شناسایی داورانی است که از تخصص کافی برخوردار بوده و مایل به داوری مقالات باشند.
علمی (6) ** 9259**1440
مترجم: سپیده کاشانی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید