خانه / دسته‌بندی نشده / انتقاد معاون فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از فعالیت های پرورشی در مدارس غیردولتی

انتقاد معاون فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از فعالیت های پرورشی در مدارس غیردولتی



به گزارش ایرنا، طاهر علمی روز شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش مراغه بر لزوم تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی در مدارس تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی عامل اصلی و تعیین کننده در پیشگیری از ترویج فرهنگ غربی در بین دانش آموزان بوده و باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.
وی افزود: اگر برنامه های تربیتی در مدارس مورد توجه بیشری قرار گیرد، دانش آموزان گرفتار فرهنگ غربی نخواهند شد.
وی ادامه داد: مدیران مدارس نقش بسزایی در اجرای بهتر و تاثیر گذار برنامه های فرهنگی و پرورشی به عنوان عاملی در جهت تربیت فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان و نسل های آینده دارند.
علمی اضافه کرد: ایجاد و برقراری توازن بین اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی باید اولویت اول و سرلوحه وظایف مدیران مدارس قرار گیرد.
وی گفت: در دیدگاه نظری و عملی نیز مدیران مدارس باید علاوه بر توجه به برنامه های آموزشی در اجرای برنامه های پرورشی نیز اهتمام بیشتری داشته باشند.
علمی همچنین با تاکید بر اهمیت کتابخوانی در مدارس اضافه کرد: با توجه به درصد پایین مطالعه در بین دانش آموزان، برنامه ریزی لازم جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس انجام شود.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه با بیان اینکه توجه به فضای آموزشی، یادگیری، انگیزش و خلاقیت از رموز موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت است گفت: تاکید بر اثر بخشی برنامه های پرورشی از رویکرد های مهم آموزش و پرورش در رشد و بالندگی علمی و فرهنگی نسل آینده است.
جلیل اسلامی افزود: در این رویکرد، آموزش و پرورش پاسخگوی پرورش خلاقیت ها، اثربخشی برنامه ها، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد حس تعهد و مسئولیت اجتماعی دانش آموزان است.
وی با بیان اینکه روش های سنتی پاسخگوی نسل جدید در مدارس نیست ادامه داد: یکی از ضروریات آموزش و پرورش توجه به سنجش دانش آموزان از لحاظ اخلاق اجتماعی، امیدواری، انگیزش و مهارت های فردی می باشد.
وی با اشاره به مشکلات حوزه پرورشی آموزش و پرورش اضافه کرد: در ارزیابی برنامه های پرورشی سیستم بروکراسی اداری جوابگو نبوده و تاثیر و کارائی لازم در بهبود فعالیت های رورش در مدارس را نخواهد داشت.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید