خانه / علمی / اندیشکده دانش پژوهان جوان ایجاد می شود

اندیشکده دانش پژوهان جوان ایجاد می شود

معاون مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: اندیشکده دانش پژوهان جوان با هدف تعامل و اعتلای سطح علمی دانش آموزان و مدال آوران المپیادها به زودی راه اندازی می شود.

عنایت سالاری روز دوشنبه اظهار داشت: این اندیشکده قرار است تا قبل از 24 تیرماه زمان برگزاری المپیاد جهانی زیست شناسی با حضور 67 کشور در تهران، راه اندازی شود تا مسئولان ارتباط بهتری با مدال آوران و افتخار آفرینان برقرار کنند.
وی افزود: با فعالیت این اندیشکده تلاش می شود ضمن فراهم آوردن وسایل و امکانات لازم برای افزایش علاقه دانش آموزان و جوانان از طریق برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی و پژوهشی، خدمات فرهنگی، ورزشی و رفاهی مورد نیاز نیز برای مدال آوران ارائه شود.
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان به دلایل ضرورت تشکیل این اندیشکده اشاره و تصریح کرد: گسترش تعاملات با مدال آوران از طریق برگزاری همایش سالانه با حضور اعضای باشگاه و مدال آوران مقیم خارج از کشور و همچنین تقویت ارتباطات اثر بخش دانش پژوهان و اعضای باشگاه با کمیته های علمی و مسئولان باشگاه، از جمله ضرورت های این اقدام است.
سالاریان یادآورشد: از اندیشکده دانش پژوهان جوان انتظار می رود که از طریق ایجاد صندوق قرض الحسنه حمایت از دانش پژوهان، احیای انتشارات باشگاه دانش پژوهان، احیا و راه اندازی فصلنامه دانش پژوهان، تدوین و انتشار جزوات، کتب و نشریات علمی و آموزشی در زمینه فعالیت های باشگاه، ایجاد کتابخانه و آزمایشگاه ها و تامین وسایل آموزشی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، توسعه آموزش های مجازی، ایجاد بانک اطلاعات مدال آوران ملی و جهانی و تقدیر و تکریم از پیشکسوتان باشگاه، مدال آوران و صاحب نظران را مدنظر قرار دهد تا اهداف تشکیل این اندیشکده محقق شود.
سالاریان تاکید کرد: هیات اجرایی اندیشکده دانش پژوهان جوان متشکل از مسئول اندیشکده، یکی از روسای کمیته های علمی، معاون دانش پژوهان جوان، سه نفر از مدیران موفق، دو نفر از مدال آوران المپیادهای علمی کشوری، دو نفر از مدال آوران جهانی و سه نفر از مدال آوران مقیم خارج از کشور است.
وی با اشاره به اینکه اعضای اندیشکده دانش پژوهان جوان را جوانان 15 تا 25 ساله مدال آور تشکیل می دهد، تصریح کرد: جلسات اندیشکده ماهانه برگزار می شود و همکاری در آن داوطلبانه و افتخاری است ضمن آنکه دفتر مرکزی دانشکده در تهران و در محل ساختمان معاونت دانش پژوهان خواهد بود.
بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی از 24 تا 31 تیرماه سال جاری با حضور بیش از 400 دانش آموز ، سرپرست و همراه علمی از بیش از 67 کشور جهان در تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید