خانه / دسته‌بندی نشده / انطباق رشته های تحصیلی با نیاز کشور کلید توسعه مراکز علمی است

انطباق رشته های تحصیلی با نیاز کشور کلید توسعه مراکز علمی است



علی اکبر کریمی عصر روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با اعضا هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک افزود: با توجه به وجود 600 هزار صندلی خالی در دانشگاه های کشور، انطباق رشته ها و مقاطع تحصیلی با نیازهای روز جامعه و توجه هرچه بیشتر به مهارت آموزی، نقش مهمی در جذب دانشجو در این واحدها و ایجاد اشتغال در جامعه دارد.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به وجود روابط حسنه جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه، ایجاد این رشته ها می تواند زمینه جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور را فراهم کند.
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وجود 800 نفر عضو هیات علمی و فضای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک ظرفیت مناسبی برای انجام تحقیق و پژوهش در حوزه صنعت استان برای این دانشگاه فراهم کرده است.
کریمی گفت: انجام تحقیق و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی اراک در حوزه صنعت صنعت ضمن رفع مشکلات اولویت دار، می تواند این دانشگاه را به یکی از قطب های تحقیقاتی کشور تبدیل کند.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی همواره توجه ویژه ای به داشنگاه آزاد دارد و هرگاه این دانشگاه با مشکلاتی مواجه بوده به صورت قاطع از دانشگاه حمایت کرده است.
116 هزار دانشجو در 80 موسسه آموزش عالی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 2 کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است.
1995/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید