خانه / اخبار روز / اوج زمان‌شناسی ملت در روز ۹ دی بود

اوج زمان‌شناسی ملت در روز ۹ دی بود

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز یک‌شنبه، نهم دی در مراسم بزرگداشت ۹ دی در مصلی الغدیر خرم‎آباد، گفت: خداوند متعال در آیه پنجم سوره ابراهیم(ع) می‌فرماید: «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَیٰ بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ»، در این آیه مسیر انبیای الهی، ائمه معصومین و علما مشخص شده که سمت و سوی آن، حرکت به‌سوی هدایت الهی است.

وی با ذکر این مطلب که در صورتی نور هدایت الهی بر جامعه حاکم می‌شود که دل‌های مردم به یاد خدا منور شود، اضافه کرد: ایام الله روزهایی است که در آن روزها تجلی قدرت خداوند مشاهده می‌شود.

شاهرخی با اشاره به این‌که با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات جهانی به هم خورد و دشمنان و کشورهای سلطه‌گر خود را در وضعیت جدیدی مشاهده کردند، افزود: مردمی که انقلاب کرده بودند در مسیر ضدیت با استکبار بودند و استکبار از صبحدم پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های خود را شروع کرد و در طول چهل سال انقلاب چه دشواری‌هایی بر امام امت و رهروان امام امت گذشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که یکی‌از فرصت‌های انقلاب انتخابات ۸۸ بود، تصریح کرد: دشمن با برنامه‌ریزی از فرصت استفاده کرد و جمعی‌ از کسانی‌که روزی در صف انقلابیون بودند را تحریک کرد به‌گونه‌ای که در مقابل انقلاب بایستند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که امام علی(ع) می‌فرماید: «بصیر کسی است که بشنود و اندیشه کند و نگاه کند تا صف دشمن و دوست را بشناسد»، بیان کرد: اگر سلمان و ابوذر را مدح می‌کنیم تنها به‌خاطر عبادت آنان نبود بلکه آنان را به‌خاطر زمان‌شناسی آنان مدح می‌کنیم چراکه ولی خود را تنها نگذاشتند.

وی با ذکر این مطلب که عمق فتنه ۸۸ وسیع بود اما در این فتنه جای دقت است، اضافه کرد: این فتنه بعد از ماه‌ها آشوب با یاری مردم و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خاموش شد. این در حالی‌است که اوج زمان‌شناسی مردم در این روز بود.

شاهرخی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خاموش کردن فتنه بر قانون‌مداری تأکید کردند، اضافه کرد: رهبر با اصل قانون‌گرایی و با بصیرت و تیزبینی و به یاری مردم فتنه را مهار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری این مطلب که رهبری بر شفاف‌سازی و مرزبندی با دشمنان تأکید کردند، گفت: قانون‌گرایی، بصیرت و مرزبندی با دشمنان مورد نیاز جامعه امروز است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که ۹ دی روز شکرگزاری است، اضافه کرد: خداوند متعال در آیه دوم سوره عنکبوت با این مضمون «أَحَسِبَ النَّاسُ أَن یُتْرَکُوا أَن یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ» فرموده است: «آگاه باشید که آزمایش‌های الهی در پیش است».

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید