خانه / دسته‌بندی نشده / ایجاد واحد پژوهش و فن آوری در شرکت نفت گچساران ضروری است

ایجاد واحد پژوهش و فن آوری در شرکت نفت گچساران ضروری است



به گزارش ایرنا، هوشنگ صیدالی روز دوشنبه در نشست معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور با نخبنگان صنعتی و دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران افزود:بیش از 2 هزار قلم کالای فنی مورد نیاز این شرکت از سال گذشته تاکنون باهدف حمایت از تولید داخلی ، توسط تولیدکنندگان کشورمان ساخته شده است که این امر گواهی بر توان بالای متخصصان شرکت نفت گچساران است.
وی بیان کرد: هم اکنون واحد پژوهش و فن آوری شرکت نفت این شهرستان زیرنظر مناطق نفتخیز جنوب فعالیت می کند.
صیدالی با اشاره به نقش شرکت نفت گچساران در اقتصاد ملی افزود: این شرکت کمترین نقشی در توسعه اقتصادی استان و شهرستان نداشته است که با راه اندازی واحد پژوهش و فن آوری می توان هم نقش اثرگذاری در حمایت از نخبگان داشت و هم زمینه اشتغال بکار تعدادی نیروی انسانی را فراهم کند.
وی با یادآوری تلاش چندین روزه برای مهار آتش در دکل 95 که از هفتم آبان سال جاری دچار آتش سوزی شد گفت: این در شرایطی که با انجام هزینه 2 روز از درآمد این چاه نفت امکان پژوهش و دستیابی به تکنولوژی مهار آن می توانستیم دست پیدا کنیم که این امر نمونه عینی از اهمیت راه اندازی مرکز پژوهش و فن آوری است.
وی، حمایت از سازندگان و تولید کنندگان داخلی و توانمند سازی آنها را در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ضروری دانست.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه وبویراحمد و خوزستان فعالیت دارد.
این شرکت دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.
رئیس دانشگاه آزاد واحد گچساران نیز در این نشست گفت: آماده واگذاری ساختمان شماره 3 این دانشگاه برای راه اندازی واحد پژوهش و فن آوری شرکت نفت هستیم.
اسدالله ملک زاده افزود: این ساختمان به مساحت 30 هزار متر مربع در نزدیکی ساختمان های اداری شرکت نفت محل مناسبی برای ایجاد واحد پژوهش و فن آوری است.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد گچساران با داشتن 2 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی،30 استادیار، چهار دانشکده و 60 هکتار فضای آموزشی و پژوهشی ظرفیت خوبی برای رشد فنآوری و نوآوری دارد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران درجنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده:
8143



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید