خانه / دسته‌بندی نشده / ایده های خلاقانه در برنامه های اقتصادی و رونق تولید به کار گرفته شود

ایده های خلاقانه در برنامه های اقتصادی و رونق تولید به کار گرفته شود



به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز دوشنبه در جشنواره جهادگران علم و فناوری در دانشکده علوم پایه دانشگاه اراک، افزود: ایران اسلامی در زمینه علم، دانش و فناوری های روز دنیا در شرایط بسیار ایده آلی قرار دارد.
وی ادامه داد: هم اینک زمان این امر رسیده که نتیجه تحقیقات، ابداعات، اختراعات و ایده های بومی دانشگاها و مراکز علمی کشور در جامعه به کار گرفته شود و نتیجه این تحقیقات باید رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان باشد.
استاندار مرکزی بیان کرد: هم اکنون ایران اسلامی در تولید بسیاری از کالاها سرآمد کشورهای دیگر است و این موفقیت ها بی شک اعتلای ایران اسلامی و شکوفایی اقتصادی است.
وی اضافه کرد: استان مرکزی ظرفیت های صنعتی و کشاورزی ارزشمندی دارد که می توان با ایجاد ارتباط تنگاتنگ این دو بخش درآمد زا و اشتغال آفرین با دانشگاه های استان زمینه بهره برداری هر چه بهتر محصولات و تولیدات فراهم کرد.
استاندار مرکزی بیان کرد: امروه جامعه تشنه بهره برداری از پژوهش ها و تحقیقات علمی است و این مهم نیز تنها با ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه محقق می شود.
وی گفت: باید ارتباط میان نیازهای حوزه دانش و فناوری و همچنین صاحبان ایده های نو و نخبگان تقویت شود و نهادهای دولتی نیز موظف به حمایت از طرح های پژوهشی هستند.
116 هزار دانشجو در 80 موسسه آموزش عالی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید