خانه / دسته‌بندی نشده / بازدید هیات دانشگاه مالزی از تجهیزات مراکز بهداشتی، درمانی ایلام

بازدید هیات دانشگاه مالزی از تجهیزات مراکز بهداشتی، درمانی ایلام



به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در این خصوص گفت: هدف از این بازدید آشنایی با پیشرفت‌ های علمی کشور جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیشرفت و دستاوردهای حوزه درمان به خصوص پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در ایران است.
دکتر علی دل پیشه افزود: همچنین در این بازدید هدف های دیگری همچون استفاده از تجارب مشترک برای ارتقا سطح همکاری ها و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.
وی یادآور شد: این هیات مالزیایی از بیمارستان های آیت الله طالقانی، کوثر ایلام و بخش های مختلف پردیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بازدید کردند و از نزدیک در جریان امکانات، تجهیزات، ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه پوترای کوالالامپور مالزی نیز ضمن قدردانی از میزبانی شایسته دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حوزه بهداشت، درمان و آموزش بسیار چشمگیر است و امیدواریم که در زمینه‌های مشترک بهترین ترین همکاری‌ها را با همدیگر داشته باشیم.
پروفسور داتین پادوکا اینی ادریس ادامه داد: شرایطی که برای مادران در بیمارستان آیت الله طالقانی به عنوان بیمارستان تک تخصصی زنان و زایمان حاکم است، شرایطی مطلوب و ایده‌آل است و شاخص هایی که برای سلامت مادران و کودکان وجود دارد، به خوبی در این بیمارستان محقق شده است.
وی افزود: بیمارستان کوثر ایلام نیز با امکانات و تجهیزات پیشرفته، قابلیت ها و ظرفیت های قابل توجهی برای خدمت دهی به بیماران برخوردار است.
رئیس دانشگاه پوترای کوالالامپور مالزی یادآور شد: بخش های دیگر حوزه آموزش در پردیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مورد بازدید قرار گرفت و تجهیزات و امکانات در زمینه آموزش بسیار قابل توجه است که نشانگر عزم جدی مسئولان دانشگاه در تحقق اهداف و برنامه های حوزه آموزش است.
گفتنی است هیات دانشگاههای کشور مالزی ضمن بازدید از بیمارستان های آیت الله طالقانی و کوثر، از بخش های صلاحیت بالینی، خوابگاه های سطح شهر ایلام، آزمایشگاه بهداشت حرفه ای، مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، بخش های مختلف دانشکده پزشکی بازدید و همچنین با اعضای هیات‌ علمی بهداشت حرفه ای، بهداشت محیط، آزمایشگاه ها، گروه تحقیقات میکروب شناسی و تحقیقات دارویی دیدار و گفت و گو کردند.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید