خانه / دسته‌بندی نشده / برگزیدگان مسابقه علمی ریاضی و شیمی اصفهان معرفی شدند

برگزیدگان مسابقه علمی ریاضی و شیمی اصفهان معرفی شدند



به گزارش ایرنا، این مسابقه علمی نخستین بار در استان برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه و با هدف تکریم 2 چهره ماندگار علمی اصفهان و ایجاد انگیزه و شور علمی در مدارس در پاییز امسال برگزار شد.
در این مسابقه علمی 2 سئوال در رشته های ریاضی و شیمی توسط 2 استاد برجسته و از چهره های ماندگار علمی اصفهان طرح شد و دانش آموزان به این سئوال ها پاسخ دادند.
روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان اعلام کرد: در این مسابقه 126 پاسخ برای مسابقه شیمی دکتر انصافی و 11 پاسخ برای مسابقه ریاضی دکتر اعظم دریافت شد که پس از بررسی پاسخ ها توسط این 2 استاد، چهار پاسخ بعنوان برگزیدگان نهایی جایزه دکتر انصافی و یک پاسخ برای جایزه دکتر اعظم انتخاب شدند.
برگزیدگان جایزه شیمی دکتر انصافی شامل امیرحسین طالبی از دبیرستان شهید اژه‌ای، علیرضا شیخی از دبیرستان نمونه دولتی هراتی، مینا دهقانی حبیب آبادی از دبیرستان فرزانگان امین و مرضیه احمدی از دبیرستان خدیجه کبری (جرقویه) و برگزیده جایزه ریاضی دکتر اعظم، متین حاجیان از دبیرستان سادات بودند.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان در این زمینه گفت: یکی از راه های تکریم و الگوسازی نخبگان و معرفی آنان به جامعه، تعریف چالش (مسابقه) علمی توسط خود آنان و ایجاد فراخوان ملی برای حل مسئله مطروحه و همچنین اعطای جایزه به برگزیدگان به نام شخص نخبه است.
شقایق حق جوی جوانمرد افزود: بنیاد نخبگان اصفهان با هدف قرار دادن اجتماع دانش آموزی به دنبال سرمایه گذاری بر روی این قشر در راستای بهبود فرایند هدایت افراد مستعد و ایجاد زمینه اثرگذاری آنها از طریق شناخت و تعامل با افراد برجسته و اثرگذار استان است.
دکتر سعید اعظم عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و دکتر علی اصغر انصافی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان از برگزیدگان جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان هستند.
حدود 20 هزار نخبه زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان کشور هستند که حدود 2 هزار نخبه از آنها از استان اصفهان هستند.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی – انتشار دهنده : عمادی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید