خانه / دسته‌بندی نشده / به دلیل آلودگی هوا؛ مهدهای کودک و مدارس ابتدایی پایتخت و چند شهر استان تهران فردا تعطیل است

به دلیل آلودگی هوا؛ مهدهای کودک و مدارس ابتدایی پایتخت و چند شهر استان تهران فردا تعطیل است



به گزارش خبرنگار ایرنا، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران یکشنبه شب به ریاست استاندار تهران تشکیل و تصمیمات اجرایی مناسب در راستای کاهش میزان آلودگی اتخاذ شد.
کیفیت هوای تهران عصر امروز – یکشنبه – با شاخص 153 در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار داشت.
محمدحسین مقیمی استاندار تهران در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه میزان غلظت آلودگی هوا در برخی از نقاط استان بیشتر از ١٥٠ است، کمیته اضطرار آلودگی هوای استان برای کاهش آلودگی هوا در روز یکشنبه 10 دی ماه تصمیماتی را اتخاذ کرد.
وی افزود: تعطیلی مهدهای کودک، مدارس ابتدایی و پیش دبستانی و مدارس استثنایی (مقطع ابتدایی و متوسطه) در شهرهای تهران، ری، قدس، ملارد،پاکدشت، شهریار، شمیرانات، ورامین و قرچک از جمله این مصوبات است.
وی اظهار کرد: همچنین ممنوعیت تردد کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین آلاینده و دودزا و همچنین وسایل فاقد معاینه فنی از دیگر اقدامات اجرایی برای فردا(یکشنبه) است.
به گفته استاندار تهران، طرح ترافیکی زوج و فرد فردا از در منزل اجرا می شود و تنها سرویس های مدارس و خودروهای دارای مجوز اجازه تردد دراین محدوده را دارند.
مقیمی تصریح کرد: همچنین فروش روزانه طرح ترافیک، فعالیت های عمرانی، معادن شن و ماسه و آسفالت و انجام فعالیت های ورزشی در فضای باز نیز فردا(یکشنبه) ممنوع است.
استاندار تهران همچنین از عموم شهروندان خواست از تردد با خودروهای شخصی پرهیز کرده و برای سفرهای درون شهری خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
مقیمی تصریح کرد: در صورت تداوم شرایط آلودگی هوا، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران عصر فردا نیز برای تصمیم گیری دراین خصوص تشکیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، شرایط جوی استان تهران تا روز دوشنبه پایدار است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید