خانه / اخبار روز / بیانیه هیات داوران سی‌امین جشنواره تئاتر خراسان رضوی

بیانیه هیات داوران سی‌امین جشنواره تئاتر خراسان رضوی

عبدالله برجسته، از اعضای هیات داوران سی‌امین جشنواره تئاتر خراسان رضوی ظهر امروز، ۴ آذر ماه، در جلسه اعلام برگزیدگان جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی که به صورت مجازی از صفحه انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی برگزار شد، بیانیه هیات داوران این جشنواره را به شرح زیر قرائت کرد:

هنرمندان فهیم و محترم سی‌امین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی، این یک بیانیه نیست؛ نوشته‌ای است به پاس زحماتتان، عرق ریزان روحتان و هنر آفرینی‌تان، چرا که بیانیه با جشنواره معنا پیدا می‌کند، با گردهمایی، تعامل، رفاقت، گفت‌وگو و جشن حضورتان؛ اما این حضور به واسطه شرایط جهانی و بیماری کرونا از ما دریغ گشت و هر یک از ما در جایی خلوت و در کنجی بغض آلود، به تماشای نمایشتان نشستیم و درود ها فرستادیم برایتان، به واسطه فداکاری و جسارتتان و تحسین ها گفتیم به دلیل اراده و کوششتان. شما اکنون طلایه‌دار این جمع بزرگ هستید، با همه خطرات بعضا ناملایمتی ها به واسطه بیماری کرونا صبورانه خلق کردید و حسرت دیدارتان ماند در اشکی رشک آمیز گوشه‌ی چشمانمان که در پشت پیکسل های تلویزیون و لب تاب به آرامی تسکینمان دهند تا دوباره امیدوارانه در انتظار دیدار روزشماری کنیم؛ ما، شما و تماشاگران. هیوها، کف زدن ها، تشویق ها و بازگشت دوباره‌ی نور بر صحنه‌ی پرشکوه تئاتر.

قضاوتمان برمبنای فیلم تئاتر های ارسالی‌تان است. بین ما و آثارتان، شیشه‌ای ضخیم از جنس رسانه های دیداری و شنیداری قرار داشت و خبری از هم‌نفسی تئاتر نبود. شاید وجود یک واسطه از نابی هنر تئاتر بکاهد و زاویه دیدمان را تغییر دهد؛ اما با تمام این توصیفات، به دقت و در برخی موارد به نوبت های مکرر آثارتان را مورد قضاوت قرار دادیم. هرچه بود، دریغش برای ما بود و درخشش برای شما. به امید دیدار دوباره در تالارهای پرشکوه نمایش.

هیات داوران سی‌امین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید