خانه / دسته‌بندی نشده / بیش از 20 هکتار از جنگل های آمل در آتش سوخت

بیش از 20 هکتار از جنگل های آمل در آتش سوخت



آتش سوزی در جنگل های منطقه امامزاده عبدالله آمل از یکشنبه شب شروع شد و همچنان ادامه دارد .
نعمت الله کوهستانی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آتش سوزی در ارتفاع یکهزار و 400 متری جنگل های روستای رزکه که از گونه با ارزش درختان سرخ دار است ، شروع شده و وزش باد گرم و وجود برگ های خشک پائیزی سبب پیشروی آتش در این مدت شده است.
وی گفت که از امروز با اضافه شدن حدود 50 نفر از نیروهای امدادی ، منابع طبیعی و نیروهای مردمی ، هلال احمر ، آتش نشانی ،بخشداری و شهرداری در مجموع حدود یکصد نفر اکنون همچنان در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند.
کوهستانی با اشاره به اینکه پیشروی آتش با تلاش های صورت گرفته تا حدودی مهار شده است ، افزود : به دلیل کوهستانی بودن و سخت گذری منطقه برای 2 مورد آبپاشی به وسیله بالگرد انجام شده ، ولی هنوز به طور کامل خاموش نشده است .
ارتفاع جنگلی بخش امامزاده عبدالله آمل پوشیده از گونه های درختان بلوط ، افرا و ممرز است.
80 هزار هکتار جنگل و 120 هزار هکتار مرتع در حوزه استحفاظی شهرستان آمل وجود دارد.
آتش سوزی جنگل های امامزاده عبدالله آمل ، پنجمین نقطه جنگلی و مرتعی است که در 48 ساعت گذشته به خاطر افزایش دمای هوا و وزش باد گرم دچار آتش سوزی شده است .
جنگل شهرستان نور ، بندپی در بابل ، ارتفاعات لیمونده در شهرستان نکا و پارک ملی پابند در شهرستان بهشهر از دیگر نقاطی است که در این مدت دچار آتش سوزی شده است .
مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران و مدیران محیط زیست این استان معتقدند که تمامی این آتش سوزی ها منشا انسانی دارد و شکارچیان و دامداران با روشن کردن آتش و خاموش نکردن آن هنگام ترک منطقه سبب ایجاد این آتش سوزی های شدند.
دمای هوای مازندران در هشتمین روز از ماه آبان با رسیدن به 38 درجه سانتی گراد رکورد شکست و امروز نیز گرما در بیشتر مناطق با اندکی کاهش ادامه یافت.
هواشناسی پیش بینی کرده است که از امشب هوای استان به تدریج خنک خواهد شد.
خبرنگار ایرنا که به مناطق جنگلی امامزاده عبدالله آمل رفته ، نوشته است که بارندگی از غروب امروز در منطقه آغاز شده و این امیدواری وجود دارد که بارش ها سبب خاموش شدن آتش شود.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید