خانه / دسته‌بندی نشده / بین المللی شدن آموزش های مهارت آموزی جهاد دانشگاهی

بین المللی شدن آموزش های مهارت آموزی جهاد دانشگاهی



احمد شریفی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با هماهنگی و رایزنی صورت گرفته با وزارت امور خارجه مقرر شد نیروهای کار دیگر کشورها برای فراگیری آموزش های تخصصی به ایران بیایند.
وی کشورهای همسایه همچنین کشورهای مسلمان را اولویت آموزش های بین المللی جهاد دانشگاهی ذکر کرد.
معاون جهاد دانشگاهی اعلام سقف و تعداد افراد خارجی را که قرار است در آموزش های بین المللی مهارت آموزی این نهاد شرکت کنند منوط به ابلاغ برنامه در آینده نزدیک دانست .
وی جهاد دانشگاهی را در زمینه آموزش های مهارتی در دانش های فنی و علوم پیشرو دانست و افزود: ارائه آموزش ها به این صورت منجر به انتقال توانمندی های ایران به دیگر کشورها نیز می شود .
شریفی زاده به مشاهدات و تجربیات درمورد استفاده و به کارگیری نیروهای متخصص علمی ایران در مراکز تولید و علمی دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: باید برای جذب مغزهای علمی که ایده ها و تولیدات فکری آنها در کشورهای دیگر به ثمر می نشیند اقدام شود .
وی امیدوار است که با فراهم کردن زمینه استقرار و جذب این نخبگان علمی و تحقیقاتی بستر برای فعالیت و ارائه تولیدات آنها در داخل کشور فراهم شود .
جهاد دانشگاهی 22 مرکز رشد ، سه پارک علم و فناوری ، پنج دانشگاه و موسسه و 31 مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور دارد .
جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی، پژوهشی، آموزشی است که تشکیل آن تابستان سال 59 به دنبال حضور جمعی از دانشجویان پیرو خط امام در میدان نبرد در جلسه ای با حضور امام خمینی (ره) به پیشنهاد سپاه و طرح موضوع توسط مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر ایجاد نهادی سازمانی در کنار دانشگاهها کلید خورد.
هدف اولیه از ایجاد این نهاد که از مجموعه دانشگاهیان تشکیل شده ، علاوه بر حضور فیزیکی نخبگان علمی کشور به عنوان رزمنده در جبهه های جنگ تحمیلی ، استفاده از قابلیت اساتید و دانشجویان در جهت کمک به نیازهای فنی تخصصی جبهه ها و تلاش های خلاقانه در جهت تهیه نمونه وسایل و تجهیرات جدید جهت تسهیل و برتری در میدان جنگ بود.
ستاد عالی انقلاب فرهنگی در اواسط مرداد سال 59 جهاد دانشگاهی را در راستای اهداف انقلاب فرهنگی تاسیس کرد و بعدها با تبدیل ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی ، اساسنامه جهاد دانشگاهی در آذر سال 65 بازنگری و تصویب و در آن بر فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاهها تاکید شد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی در اواخر آبان سال 69 نیز جهاد دانشگاهی را به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی و خدماتی کشور معرفی کرد و علاوه بر این ، انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی هم بر عهده این نهاد گذاشته شد.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید