خانه / دسته‌بندی نشده / تاسیس بنیاد نیکوکاری مریم میرزاخانی با هدف شناسایی استعدادها

تاسیس بنیاد نیکوکاری مریم میرزاخانی با هدف شناسایی استعدادها



به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار علمی ایرنا، علینقی مشایخی از اعضای هیات مدیره این بنیاد در مراسم بزرگداشت نابغه ریاضی ایرانی در دانشگاه شریف گفت: قصد داریم کودکان با ذهن های مستعد را حمایت کنیم تا به افراد شاخص در بزرگسالی تبدیل شوند.
این استاد دانشگاه شریف که در کنار پدر مریم میرزاخانی، دکتر اسدالله آسرایی و خانم حائری زاده دیگر اعضای هیات مدیره بنیاد سخن می گفت افزود: اگر این ذهن های مستعد کشف شده و استعدادهای آنها رشد یابد می توانند موجب تحول برجسته فرهنگی در کشور شوند.
وی گفت: مساله تحول فرهنگی وابسته به مسیر گذشته است؛ بنابراین اگر بتوانیم سازمان و حرکت و جنبشی را در سراسر کشور سازمان دهیم که استعدادهای کودکان ایرانی را شناخته و زمینه های رشد مادی و معنوی آنها را فراهم کنیم، طی یک یا دو دهه آینده مریم های زیادی را تحویل جامعه ایرانی و جهانی می دهیم.
مشایخی اظهار کرد: شناسایی استعدادها، حمایت مادی و معنوی و فراهم کردن زمینه رشد آنها در قالب بنیادی مردم نهاد هدف بنیاد نیکوکاری پروفسور میرزاخانی است و با تبیین این هدف برای همه مردم می خواهیم زمینه مشارکت در این هدف آسان تر فراهم شود.
مشایخی گفت: هیات موسس بنیاد تشکیل شده است، در حال تدوین اساسنامه هستیم و از بزرگان خواسته ایم عضو این بنیاد شوند. مطمین هستیم تبیین و‌ تشریح اهداف این بنیاد کمک های مردمی را برای بنیاد در پی خواهد آورد.
مراسم گرامیداشت مریم میرزاخانی در دانشگاه شریف با حضور اساتید دانشگاه، دانشجویان و علاقمندان و اساتید ریاضی دیگر دانشگاه های سراسر کشور همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری‌ همراه بود.
مریم میرزاخانی نخبه ایرانی بعد از موفقیت در المپیاد دانش آموزی ریاضی در سال های 73 و 74 وارد دانشکده ریاضی دانشگاه شریف شد و بعد از طی دوره کارشناسی بقیه تحصیلات خود را در آمریکا پی گرفت.
از وی به عنوان یکی از 10 ذهن جوان برگزیده سال 2005 در نشریه آمریکایی «پاپیولار ساینس» و به عنوان «ذهن برتر» در رشته ریاضیات تجلیل شد.
میرزاخانی برنده جوایزی چون جایزه «ستر» از انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013، جایزه «کلی» و مدال «فیلدز» معادل نوبل ریاضی در سال 2014 است؛ وی از یازدهم شهریور ماه 1387 (اول سپتامبر 2008) در دانشگاه استنفورد به تدریس و پژوهشگری رشته ریاضیات مشغول شد و سابقه تدریس در دانشگاه پرینستون را نیز در کارنامه دارد.
وی 24 تیر ماه سال جاری بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت و روز سه شنبه 27 تیر ماه در آمریکا به خاک سپرده شد.
علمی ** 9157**1440
خبرنگار: منصوره شوشتری ** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@

https://telegram.me



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید