خانه / دسته‌بندی نشده / تبلیغات کاذب کاربرد لیزر در شبکه های مجازی بلای جای مردم

تبلیغات کاذب کاربرد لیزر در شبکه های مجازی بلای جای مردم



به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر رضا فکرآزاد روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین همایش انجمن پزشکی لیزری ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه تکنولوژی با سرعت زیادی وارد کشور ما می شود اما به فرهنگ استفاده از آن توجه نمی شود، تکنولوژی هایی مانند موبایل و تلگرام وجود دارند که در مورد آنها افراط و تفریط های زیادی صورت می گیرد.
وی افزود: در شبکه های مجازی درمان های اغراق آمیزی با استفاده از لیزر تبلیغ می شود و حتی در زمینه طب سنتی مطالبی منتشر می شود که هیچگونه پایه علمی ندارد.
فکرآزاد با اشاره به برخی از این تبلیغات مانند کاشت ایمپلنت بدون خونریزی، ترک اعتیاد، کاشت مو و جراحی بینی با استفاده از لیزر تاکید کرد: مردم باید قبل از هرگونه اقدام در این زمینه در خصوص تخصص پزشک و اعتبار مرکز مورد نظر از منابع موثق مانند شبکه بهداشت منطقه یا پایگاه اطلاع رسانی انجمن پزشکی لیزری کسب اطلاع کنند.

** ارایه طرح ملی آموزش لیزر در پزشکی به وزارت بهداشت
رئیس یازدهمین همایش انجمن پزشکی لیزری ایران از ارائه طرح ملی آموزش لیزر در پزشکی به وزارت بهداشت خبر داد و ابراز امیدواری کرد که براساس افق 1404 کشور در خصوص تبدیل شدن به قلب علمی منطقه طی 10 سال آینده این طرح به طور کامل در کشور اجرایی شود.
فکرآزاد افزود: امیدوارم این طرح به عنوان کوریکولوم آموزشی برای ارتقای سطح دانش علمی پزشکان وارد رشته های مختلف پزشکی شود.
وی با بیان این که در زمینه آموزش، تشخیص، درمان و طرح های تحقیقاتی مرتبط با لیزر جایگاه اول را در منطقه دارا هستیم، خواستار کمک دولت برای جذب توریسم سلامت در حوزه پزشکی لیزری شد.
فکرآزاد افزود: در حال حاضر توریسم پزشکی لیزری نداریم ، این درحالیست که از نظر دانش فنی در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم که در صورت حمایت های لازم می توانیم ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشیم.
یازدهمین همایش انجمن پزشکی لیزری ایران از ششم تا هشتم دی ماه در محل مجموعه فرهنگی میلاد سازمان انرژی اتمی برگزار می شود.
علمی ** 1834 **1440
خبرنگار: ناهید شفیعی** انتشار: گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید