خانه / دسته‌بندی نشده / تحقیقات موثر در زندگی مردم با انتخاب هدف ملموس میسر است

تحقیقات موثر در زندگی مردم با انتخاب هدف ملموس میسر است



به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار علمی ایرنا، تهران اخیرا میزبان دومین دوره برگزاری جایزه مصطفی (ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان اسلام بود.
این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه کرده اند و اثر زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.
جایزه مصطفی (ص) در دور اول به دو دانشمند مسلمان؛ خانم پروفسور جکی یینگ از سنگاپور در حوزه علم و فناوری نانو و مهندسی زیستی و آقای پروفسور عمر‌یاغی شیمیدان برجسته اردنی برای تحقیقات دامنه دار در زمینه «چارچوب‌های فلز- آلی» تعلق گرفت.
همچنین در هفته جایزه مصطفی (11 تا 15 آذر)، نشست های علمی و تخصصی در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، اقتصاد و بانکداری اسلامی در دانشگاه‌ های تهران، صنعتی شریف، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، امام صادق (ع)، تربیت مدرس و علم و صنعت ایران برگزار می ‌شود و در این مدت، 90 نفر از دانشمندان برجسته علمی از 30 کشور اسلامی در ایران حضور می یابند.
اولین نشست تخصصی از مجموعه نشست‌های با دانشمندان برجسته جهان با سخنرانی پروفسور جکی یینگ، با عنوان «روش‌های تجاری‌سازی دانش و خلق ثروت از تحقیقات دانشگاهی» توسط آکادمی بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری دبیرخانه جایزه مصطفی روز دوشنبه 13 آذر برگزار شد.
جکی یینگ در فرصت کوتاه بعد از این نشست در مورد فعالیت های اساتید و دانشجویان ایرانی در زمینه نانو به خبرنگار علمی ایرنا گفت: فعالیت های زیادی در زمینه فناوری نانو در ایران در حال انجام است و فعالان در این زمینه به خوبی کار می کنند؛ اما باید قدم بعدی را بردارند و به طور خاص فناوری های مورد استفاده مردم را توسعه دهند.
وی در مورد شیوه موثر بودن تاثیر دستاوردها در این زمینه بر زندگی مردم نیز توضیح داد: محققان باید بدانند انجام تحقیقات بسیار هزینه بر است و آنها باید هدف ملموسی را برای پایان تحقیقات خود در نظر داشته باشند و به سمت تحقق آن حرکت کنند.
مدیر اجرایی موسسه مهندسی زیستی و فناوری نانو سنگاپور همچنین در مورد همکاری های بیشتر دانشگاه های ایرانی با این موسسه نیز گفت: سال آینده سفرهای بیشتری به ایران خواهم داشت و در این سفرها همکاری های بیشتر را برای توسعه فناوری نانو بررسی می کنیم.
علمی**9157
خبرنگار: منصوره شوشتری**انتشار:
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید