خانه / دسته‌بندی نشده / تصویب لایحه حمایت از محیط‌ بانان در کمیسیون کشاورزی مجلس/ رسیدگی به لایحه در دستور کار این هفته کمیسیون قضایی

تصویب لایحه حمایت از محیط‌ بانان در کمیسیون کشاورزی مجلس/ رسیدگی به لایحه در دستور کار این هفته کمیسیون قضایی



به گزارش روز شنبه ایرنا، یحیی کمالی پور با بیان اینکه بررسی لایحه حمایت از محیط بانان در دستور کار این هفته کمیسیون قضایی و حقوقی قرار دارد، گفت: امروز بخش اعظمی از مشکلات کشور مربوط به محیط زیست بوده و بقای نسل آینده مبتنی بر حفظ محیط زیست است، بنابراین باید حمایت های قانونی لازم از کسانی که وظیفه حفاظت از پاسداری از محیط زیست کشور را دارند در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه باید شرایطی برای پاسداران محیط زیست فراهم شود که با تنگناهای موجود بتوانند به وظیفه خود به درستی عمل کنند، تصریح کرد: متاسفانه طی دو سال اخیر شاهد هجمه های مختلف فیزیکی و روحی و روانی علیه محیط بانان بودیم و با توجه به خلاء های قانونی موجود با این قشر مانند سایر افراد عادی برخورد قضایی می شد که تشدید بی انگیزگی آنها در حفاظت از محیط زیست را به دنبال داشت.

**لایحه حمایت از محیط بانان گامی موثر برای حمایت از پاسداران طبیعت و ایجاد بسترهای قانونی لازم برای حفاظت از محیط زیست
کمالی پور با تاکید بر اینکه لایحه حمایت از محیط بانان گامی موثر برای حمایت از پاسداران طبیعت و بسترهای قانونی لازم برای حفاظت از محیط زیست است، گفت: تصویب و اجرای سریع تر این لایحه از ضروریات کشور است و به طور قطع تمامی توان خود را برای تصویب سریع تر این لایحه علیرغم اینکه طرح ها و لوایح متعددی در دستور کار کمیسیون قرار دارد به کار خواهیم برد.
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در واقع خلاء های قانونی موجود سد راه محیط بانان توسط سازمان محیط زیست در این لایحه پیش بینی و گنجانده شده به گونه ای که با تصویب این لایحه بخشی عمده ای از مشکلات این قشر برطرف خواهد شد.

** مجلس نگاه ویژه ای به محیط زیست و حمایت از محیط بانان دارد
علی اکبری نیز در این نشست با یادآوری تصویب لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان در این کمیسیون گفت: بخش هایی از این لایحه به کمیسیون کشاورزی به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شد که چندین نوبت بررسی آن را در دستور کار قرار داده و تصویب کردیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مجلس نگاه ویژه ای به محیط زیست و حمایت از محیط بانان دارد، افزود: نمایندگان تلاش خواهند کرد این لایحه را هر چه سریع تر به صحن علنی مجلس ارائه و تصویب کنند.
اکبری مهمترین بخش های لایحه حمایت از محیط بانان را معاضدت های قضایی، حمایت های مادی و معنوی و تسلیح این قشر دانست و بیان داشت: این لایحه را بسط داده ایم به گونه ای که دو برابر شدن ضریب شغلی آنها و همچنین اصلاح ساختار یگان حفاظت در آن مد نظر قرار گرفت.
به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بر اساس ماده ای از این لایحه دادگاه ها و دادسراها مکلف شده اند پرونده آن دسته از محیط بان ها و جنگلبان هایی که در حین انجام وظیفه، کشف، تعقیب جرایم یا درگیری، کشته و زخمی می شوند را خارج از نوبت و به فوریت رسیدگی کند و طرف مقابل را به مجازات برساند و همچنین تجهیزات و امکانات براساس ماموریت ها در اختیار آنها قرار گیرد.
سیام*3061*1449*تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: امیر کاردان راد



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید