خانه / دسته‌بندی نشده / تفاهم همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دانشگاه پوترا مالزی منعقد شد

تفاهم همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دانشگاه پوترا مالزی منعقد شد



به گزارش ایرنا،این تفاهم همکاری مشترک علمی و تحقیقاتی ساعتی بعد از حضور هیاتی از دانشگاه پوترا به ریاست خانم پرفسور آینی ادریس رییس این دانشگاه مالزیایی در استان ایلام و برگزاری نشسست مشترک، بین وی علی دل پیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام انجام شد.
استاندار ایلام در این نشست ابراز امیدواری کرد: حضور هیات پزشکی مالزی درایلام و انجام تفاهم با دانشگاه علوم پزشکی ایلام منجر به افزایش روابط علمی بین دوکشور و همچنین گسترش مراودات علمی و تحقیقاتی بین دو دانشگاه علوم پزشکی ایلام و پوترا مالزی شود.
قاسم سلیمانی دشتکی به موفقیت های ایران در عرصه پزشکی اشاره کرد و افزود: ایران در زمینه مبارزه با بیماری های واگیردار و سلامت مادر و نوزاد از کشورهای پیشرو دنیا ا ست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: در این نشست نخستین تفاهم نامه مشترک حوزه پزشکی بین 2 کشور ایران و مالزی منعقد می شود.
دکتر علی دل پیشه افزود: دانشگاه پوترا یکی از معتبرترین دانشگاه های مالزی است و هیات رئیسه این دانشگاه به دعوت دانشگاه علوم پزشکی ایلام وارد استان شده اند.
وی تاکید کرد: امضای قرارداد راه اندازی دوره های مشترک آموزشی و بازدید از امکانات آموزشی و پزشکی استان ایلام از برنامه های سفر این هیات است.
وی یادآور شد: مالزی یکی از پیشرفته ترین کشورهای مسلمان در حوزه پزشکی است و گسترش همکاری های علمی، پژوهشی و پزشکی از اهداف سفر این هیات است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی ایلام 2 هزار و 500 دانشجو، یک هزار و 500 عضو هیات علمی و پنج دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی دارد.
دانشگاه پوترا کوالالامپور به عنوان یکی از چند دانشگاه مطرح مالزی 29 هزار دانشجو دارد که چهار هزار دانشجوی آن در رشته پزشکی هستند.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6032/6034



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید