خانه / دسته‌بندی نشده / تنها راه حفظ محیط زیست همراهی همه مردم به عنوان محیط بان است

تنها راه حفظ محیط زیست همراهی همه مردم به عنوان محیط بان است



به گزارش ایرنا سرهنگ جمشید محبت خوانی روز شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: طبق اصل 50 قانون اساسی و توصیه های مکرر مقام معظم رهبری، اجتماعی کردن محیط زیست در سراسر کشور الزامی است و مردم خراسان جنوبی نشان دادند در این امر پیشگام هستند.
وی بیان کرد: بقای بشر در مخاطره است و اگر امروز نتوانیم برای حفظ آب، خاک و هوا قدمی برداریم در آینده نه چندان دور با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.
وی گفت: خراسان جنوبی در حوزه محیط زیست جزو موفق ترین استان ها و قابل تقدیر است و استان های دیگر باید از همکاری مردم منطقه با این سازمان الگو بگیرند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: امروز در حوزه های مختلف مثل آب دچار بحران شده ایم و در این ارتباط مردم باید از خطراتی که آینده محیط زیست را به مخاطره می اندازد، آگاه شوند.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و نهادینه کردن حفظ محیط زیست باید در سن زیر 25 سال محقق شود اظهار کرد: اگر حفظ این مهم در دوران دبستان، دبیرستان و دانشگاه فرهنگ سازی شود بدون شک شاهد طبیعت زیبا و سر زنده خواهیم بود.
سرهنگ محبت خوانی گفت: محیط بانان در سراسر کشور با جان و دل انجام وظیفه می کنند اما از تجهیزات و ابزارهای نوین برخوردار نیستند که امیدواریم بتوانیم در این حوزه گام های خوبی برداریم.
وی در ادامه سخنانش از تجهیز اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در حوزه وسایل نقلیه قبل از سال 97 و تجهیز محیط بانان با ابزارهای نوین بعد از نوروز سال آینده خبر داد و گفت: داشتن محیط زیست زیبا نیازمند همیاری و همکاری مردم با این حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

**حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم گفت: حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است و باید مورد توجه عموم قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی بیان کرد: امروز بشر هوا، فضا، صحرا و دریا را آلوده کرده و به لایه ازون که به عنوان یک سپر در برابر تشعشعات خلق شده با حرص و سوء سرمایه داری ضربه زده، از طرفی آزمایش های اتمی، شیمیایی و میکروبی هم در همه جا تاثیر گذاشته که موجب انقراض گونه های زیادی از گیاهان و جانوران شده است.
وی با بیان اینکه دستکاری انسان تعادل طبیعت را به هم می زند تصریح کرد: در بخش کشاورزی هم برای صرفه جویی به فکر لوله کشی آب تا سرزمین های کشاورزی بوده اند اما جلوی آب موردنیاز سایر جانوران را گرفته اند که باید به زودی تدبیری شود تا جانورانی که قبلا از این آب استفاده می کردند از بین نروند.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه، مظفری، آرک و گرنگ، شاسکوه و سه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان، رباط شور و نایبندان طبس، و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.
مساحت مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست 2 میلیون و 317 هزار و 548 هکتار است که گونه های مختلف و متنوع جانوری در این گستره از استان زیست می کنند.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان و بلوچستان و کرمان، سومین استان پهناور کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده: رسول محمدحسنی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید