خانه / دسته‌بندی نشده / تهیه فیلم مستند تبریز به 8 زبان زنده دنیا

تهیه فیلم مستند تبریز به 8 زبان زنده دنیا



حجت الاسلام احمد حمیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سال 2018 بهترین فرصت برای معرفی کلانشهر تبریز در سطح ملی و بین المللی است، افزود: تبریز با داشتن فلاسفه، ادبا، فضلا و آثار تاریخی، علمی و هنری دارای ظرفیت بالایی برای معرفی در سطح ملی و بین المللی است.
وی اظهار کرد: شهرداری تبریز برای آشنایی ارگان ها و سازمان های جهانی با این شهر و جاذبه های آن، در آستانه تبریز 2018 تعداد زیادی از این مستندات را به همراه دیگر کالاهای فرهنگی در اختیار نهادهای ذیربط ستاد ملی قرار داده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز یادآوری کرد: این مستندات از جمله به سفارت خانه ها، آژانس های مسافرتی، سازمان های بین المللی از جمله متروپلیس، مجمع شهرداران آسیایی، UCLG و OICC ، هتل ها و شهرهای خواهر خوانده ارایه شده است.
حجت الاسلام حمیدی از چاپ بروشورها تحت عنوان ‘تبریز، شهر زیبایی های بی بدیل ‘ به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به تعداد 50 هزار نسخه خبر داد و افزود: تولید مستندات و انیمیشن های مختلف از تبریز برای پخش از شبکه های ملی، بین المللی و استانی و راه اندازی پرتال سایت تبریز 2018 به 5 زبان زنده دنیا از اقدام های کمیته تبلیغات و امور بین الملل تبریز است.
وی، استفاده از پتانسیل تیم های معروف ورزشی و معرفی شهر تبریز با حضور در مسابقات جهانی، انتشار کتب مختلف گردشگری با عنوان تبریز فیروزه جهان اسلام، طراحی و ساخت اپلیکیشن معرفی تبریز و راه اندازی سایت انگلیسی سازمان گردشگری شهرداری تبریز در 6 زبان از دیگر اقدام های این کمیته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: 100 برنامه نیز در قالب جشنواره، همایش و اجلاس، سمپوزیم و هفته های فرهنگی و مسابقات ورزشی و نمایشگاه در سطح فراملی و بین کشورهای اسلامی با محوریت نقش گردشگری در توسعه شهرها در سال 2018 برگزار شده است.
حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر ضرورت همکاری نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی برای ارتقای جایگاه جهانی تبریز، ادامه داد: با اجرای برنامه های مختلف در سطح ملی و فراملی و مشارکت گسترده شهروندان تلاش می شود قابلیت های استان در رویداد تبریز 2018 به مردم دنیا معرفی شود.
در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد و به این منظور ستادهای ملی و استانی در رابطه با این رویداد فرهنگی و گردشگری بین المللی تشکیل شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید