خانه / دسته‌بندی نشده / توده گرد و غبار در حال ورود به مرزهای استان ایلام است

توده گرد و غبار در حال ورود به مرزهای استان ایلام است



مجتبی میهن پرست شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این توده تا ساعاتی دیگر وارد استان ایلام شده و مناطق مختلف استان بویژه نقاط مرزی را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی افزود: عمده غلظت توده گرد و غبار امشب و ساعات ابتدایی روز جمعه است و از عصر فردا به تدریج از شدت غلظت این توده کاسته و از روز شنبه به طور کامل این توده از آسمان استان خارج می شود.
میهن پرست در خصوص وضعیت بارش ها نیز یادآور شد: میزان فعالیت سیستم بارشی کنونی تا بامداد امشب تمام شده و استان ایلام فردا شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری است.
وی در مورد مقدار بارش های نزولات جوی اظهار کرد: در مدت فعالیت این سامانه بارشی در شهرستان های ایوان 2، مهران و دره شهر سه، لومار 13 ، دهلران و سرابله صفر، ایلام پنج و آبدانان 6 میلیمتر بارش ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، امسال در استان ایلام 30 روز غبارآلود ثبت شده است.
نوشیدن شیر فراوان، خارج نشدن از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، خودداری از انجام ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله سفارش های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر شامل جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال و کودکان برای ایمن ماندن از آثار منفی ریزگردها است.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور می شود مواجه است و توده های ریزگردها در این سال ها خسارت های زیادی را به استان ایلام وارد کرده است.
حد مجاز غلظت آلاینده ها 150 میکرو گرم بر متر مکعب است.
استان ایلام در سال گذشته با کاهش محسوس بارش های جوی مواجه بود و بر خلاف بارش های چشمگیر سال زراعی 95 – 94، با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی 95 -96 از منظر هواشناسی استان ایلام در وضعیت خشکسالی بوده است.
403 میلی متر بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری (اول مهر سال 95 تا پایان شهریور سال 96) در استان ایلام باریده است.
این میزان بارش نسبت به سال زراعی گذشته 53 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 14 درصد کاهش را نشان می دهد.
امید است که در ماه های باقیمانده سال زراعی جاری ( 96 -97 ) استان ایلام شاهد بارش مطلوب و موثر نزولات جوی باشد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید