خانه / دسته‌بندی نشده / توزیع وسایل حفاظتی، اطفای حریق و موتورسیکلت بین محیط بانان کشور

توزیع وسایل حفاظتی، اطفای حریق و موتورسیکلت بین محیط بانان کشور



به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ جمشید محبت خانی روز پنجشنبه در همایش نکوداشت 60 سال حفاظت از پارک ملی گلستان که در محل این پارک در شرق استان گلستان برگزار شد، گفت: تقویت آموزش محیط بانان و بهبود وضعیت معیشتی آنان از جمله برنامه هایی است تا سال اینده اجرایی می شود.
وی استفاده از ابزارهای نوین و کاربردی حفاظتی برای حفظ محیط زیست، بویژه حفاظت از پارک ملی گلستان و در حیطه رعایت مسائل زیست محیطی را از دیگر برنامه های این یگان برشمرد.
سرهنگ محبت خانی با اشاره به مخاطرات حفاظت از محیط زیست برای محیط بانان، یادآور شد: در 45 روز گذشته دو شهید و 30 زخمی برای حفاظت از محیط زیست کشور تقدیم شده است.
به گزارش ایرنا در این همایش که با اجرای برنامه های فرهنگی همچون برگزاری رقص های محلی و بریدن کیک 60 سالگی حفاظت از پارک ملی گلستان همراه بود، از دست اندرکاران حفاظت از این پارک ملی در 60 سال گذشته با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان، منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است. این منطقه قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید