خانه / دسته‌بندی نشده / تولید میلگرد مقاوم در برابر خوردگی در دزفول

تولید میلگرد مقاوم در برابر خوردگی در دزفول



علی حیدری مقدم رئیس دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول که به همراه چهار محقق دیگر موفق به تولید و تجاری سازی این نوع میلگرد شده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مدت چهار سال بر روی این طرح تحقیقاتی پژوهشی کار شده است گفت:میلگرد و آرماتور کمپوزیتی تقریبا دچار خوردگی نمی شود و 20 برابر فولاد استحکام دارد لذا در ساختمان هایی که استفاده می شود از استحکام بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه مشابه این نوع محصول در خارج از کشور و اخیرا در داخل کشور نیز تولید می شود اظهار داشت:شرکت های داخلی برای تولید این محصول از دستگاه های خارجی استفاده می کنند اما به ابتکار پژوهشگران دزفولی تمام مراحل ساخت دستگاه و دانش تولید میلگرد و آرماتور کمپوزیتی بومی سازی شده است.
حیدری مقدم اظهار کرد:برای تولید این محصول و ساخت دستگاه های آن تاکنون 500 میلیون ریال هزینه شده است ضمن اینکه فضای مورد نیاز برای تولید این محصول از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تامین شده است .
وی گفت:هر چند آرماتور کمپوزیتی تولیدی 10 تا 15 درصد گران تر از فولاد است اما در مقایسه با فولاد از استحکام بیشتری برخوردار است لذا استفاده از آرماتور کامپوزیتی در سازه علاوه بر استحکام بیشتر مقرون به صرفه است.
وی به مزیت محصولات تولید شده این گروه نسبت به دیگر تولیدات اشاره کرد و گفت: مزیت این محصولات این است که با تغییر ترکیب مواد می توان هزاران محصول متنوع و سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف تولید کرد که هر کدام از محصولات تولیدی خاصیت خاص خود را دارند.
حیدری مقدم اضافه کرد:این گروه تحقیقاتی پژوهشی شامل علی اکرمی و علی شهروزیان فر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دزفول ، مجید جراح از افراد با سابقه در کارهای فنی و حسین صاحبی بزاز مالک شرکت پویا مکانیک صاحبی تحت هدایت و رهبری اینجانب ، تحقیق در این زمینه را از یک کار پژوهشی کوچک آغاز کردیم و این محصول اکنون به مرحله تجاری سازی رسیده و از برخی شرکت ها نیز سفارش خرید دریافت کرده ایم.
وی در خاتمه بیان داشت:طرح های پژوهشی عموما در حلقه پژوهش و تحقیق باقی مانده و به مراحل تجاری سازی نمی رسند که این مشکل ناشی از نبود زیرساخت های لازم است .
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید