خانه / اخبار روز / تیر کمانداران برای سهمیه‌های بیشتر المپیک به هدف می‌خورد؟

تیر کمانداران برای سهمیه‌های بیشتر المپیک به هدف می‌خورد؟

به گزارش ایسنا، پس از کسب سهمیه المپیک توکیو توسط میلاد وزیری در مسابقات قهرمانی آسیا، رییس فدراسیون تیروکمان امید زیادی برای کسب سهمیه تیمی در مسابقات جهانی آلمان در خرداد سال جاری داشت و معتقد بود در این دوره از بازیها تلاش بر این است که با تیم کامل برای نخستین بار در توکیو حضور پیدا کنند. 
این امیدواری شعبانی بهار در حالی بود که اردوی تیم ملی ریکرو زنان و مردان به دلیل شیوع کرونا و پیشگیری و کنترل این ویروس از اسفند ۹۸ با تعطیلی مواجه شد و این تعطیلی تا شهریور ۹۹ ادامه داشت.

در ادامه مهم ترین اتفاقات تیروکمان در سال ۹۹ را مرور می کنیم.

* لغو دو تورنمنت کاپ آسیای تایلند و جام‌ جهانی شانگهای چین

با شیوع ویروس کرونا و برای پیشگیری و کنترل این ویروس، رقابتهای کاپ آسیا که قرار بود فروردین سال جاری در تایلند  و جام جهانی شانگهای چین در اردیبهشت برگزار شود، لغو و به سال ۱۴۰۰ موکول شد. 

* کسب سهمیه المپیک توسط میلاد وزیری

میلاد وزیری پس از حضور در مسابقات تیروکمان قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک که به میزبانی تایلند برگزار شد، تک سهمیه تیم اعزامی برای المپیک توکیو را بدست آورد و تیم‌ زنان فرصت کسب سهمیه خود را در این تورنمنت از دست داد. 

* امیدواری رییس فدراسیون تیروکمان برای کسب سهمیه تیمی در فرانسه

با تغییر زمان برگزاری بازیهای المپیک توکیو و با به تعویق افتادن این بازیها از سال ۹۹ به مرداد ۱۴۰۰، غلامرضا شعبانی بهار رییس فدراسیون تیروکمان امید زیادی برای کسب سهمیه تیمی ریکرو در مسابقات جهانی فرانسه در خرداد ۱۴۰۰ دارد.
وی معتقد است که در این دوره از بازیها نسبت به دوره قبل که زهرا نعمتی تنها نماینده ایران در المپیک ریو بود، تلاش بر این است که برای نخستین بار در تاریخ تیروکمان با تیم کامل در المپیک توکیو حضور پیدا کنند.

* از خانه نشینی کمانداران تا شروع اردوها از شهریور

رییس فدراسیون تیروکمان در حالی امیدوار به کسب سهمیه تیمی در آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک در جهانی فرانسه است که کمانداران به خاطر تعطیلی اردوهای تمرینی و حفظ سلامتی آنها ۶ ماه در قرنطینه خانگی بسر می بردند.
هر چند سرمربی تیم ملی معتقد بود که برای جلوگیری از افت رکورد کمانداران از طریق فضای مجازی با ورزشکاران در ارتباط بوده و تمرینات لازم بدنسازی و تکنیکی به آنها ارائه می شد تا مانع افت عملکرد ورزشکاران شود. 
میررحیمی بر این باور بود که برای حفظ آمادگی ورزشکاران و بهبود رکورد آنها طی یکسال گذشته زحمات زیادی کشیده شده تا با آمادگی بالایی در آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک در جهانی فرانسه شرکت کنند.

* تغییر سرمربی و حضور بهزاد پاکزاد به عنوان مربی اختصاصی زهرا نعمتی و مربی تیم ملی ریکرو

غلامرضا شعبانی بهار رییس فدراسیون تیروکمان یکی از عوامل کناره گیری میررحیمی از هدایت تیم ملی را پایان قرارداد میررحیمی عنوان کرد و گفت؛ با توجه به این که قرارداد وی تا پایان آذرماه بود، میررحیمی تمایلی برای ادامه همکاری با تیم ملی نداشت و به اصرار ما تا دی ماه هدایت تیم را بر عهده گرفت. بنابراین با جمع بندی و بررسی شرایط تصمیم گرفتیم تا پاکزاد را علاوه بر هدایت زهرا نعمتی و مسئول آماده سازی وی برای حضور در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک در فرانسه، هدایت تیم ملی ریکرو زنان و مردان را نیز به عهده بگیرد که به اعتقاد من این تغییرات به دلیل عدم تمایل و انگیزه میررحیمی در همکاری با تیم ملی شوک مناسبی برای کمانداران بود و از نظر روحی و روانی تاثیرات مثبتی را به دنبال داشت.

* آغاز رقابت های لیگ برتر تیروکمان از ۲۷ آذر

هر چند به دلیل تشدید بیماری کرونا از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز برگزاری لیگ داده نمی شد اما در نهایت لیگ برتر تیروکمان با شرایط خاص و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ۲۷ آذر با حضور ۲۹ تیم در دو بخش ریکرو و کامپوند زنان و مردان برگزار شد و در اول اسفند با برتری تیم های دانشگاه آزاد و اشتادسازه در ریکرو زنان و مردان و آکادمی راد در کامپوند زنان و مردان به پایان رسید.

* اعزام تیم ریکرو به اردوی تدارکاتی ترکیه
اردوی تدارکاتی ترکیه با حضور کشورهای آسیایی و اروپایی از ۱۰ تا ۲۵ فروردین در آنتالیا ترکیه برگزار می شود و تیم ریکرو زنان و مردان به عنوان نماینده ایران علاوه بر شرکت در این اردوی تمرینی، چند دیدار تدارکاتی نیز با کشورهای حاضر در این اردو خواهند داشت تا با آمادگی خوبی در جام جهانی شانگهای چین در اردیبهشت و سپس مسابقات فرانسه که آخرین مرحله انتخابی المپیک است، شرکت کنند.

* افتتاح خوابگاه و کم شدن دغدغه کمانداران برای حضور در اردوها

خوابگاه کمانداران در ضلع شرقی سایت تیروکمان قرار دارد که با حمایت وزارت ورزش ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بعد از مدتها، اسفند ماه افتتاح و به بهره برداری رسید. با ساخت این خوابگاه دیگر کمانداران دغدغه ای برای برگزاری اردوهای تدارکاتی در سایت تیروکمان نخواهند داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید