خانه / دسته‌بندی نشده / جریمه میلیونی برای آلوده کنندگان خاک در همدان

جریمه میلیونی برای آلوده کنندگان خاک در همدان



مجید اسکندری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: اداره حفاظت محیط زیست رزن با همکاری جهاد کشاورزی اقدام به شناسایی و تشکیل پرونده برای کشاورزانی که نسبت به جمع آوری پسماندهای کشاورزی به ویژه پلاستیک ها اقدامی نمی کنند، کرده است.
وی اضافه کرد: امسال برای 21 کشاورز اخطاریه قانونی توسط محیط زیست صادر شد و از ابتدای مهر کشاورزان متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن بیان کرد: در حال حاضر برای چهار تن از کشاورزان حکم قضایی صادر شده و هر یک از آنها بین 20 تا 60 میلیون ریال جریمه شدند.
اسکندری گفت: بسیاری از کشاورزانی که نسبت به مسائل زیست محیطی بی تفاوت هستند بومی استان نیستند بلکه از دیگر مناطق با حضور در این منطقه اقدام به اجاره زمین برای کشت می کنند.
وی ادامه داد: این افراد اقدام به کشت هندوانه در این زمین ها کرده اند که این کار آنها علاوه بر آسیب زدن به منابع آبی، با رها کردن پسماندهای کشاورزی به ویژه پلاستیک، زمینه آلودگی خاک و محیط زیست را مهیا می کند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن یادآوری کرد: سال گذشته هفت کشاورز به علت کم توجهی به جمع آوری پسماندهای به جا مانده از کشت های زیر پلاستیکی، به مرجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: تجزیه پلاستیک های رها شده در زمین های کشاورزی 100 تا 300 سال طول می کشد؛ بنابراین رها سازی آن در سطح زمین موجب آلودگی و تخریب بافت و ساختمان خاک و نمایان کردن چهره ای پلشت از محیط زیست می شود.
به گزارش ایرنا، طبق ماده 13 ضوابط و روش های مدیریت اجرایی پسماندهای کشاورزی، مراجع قضایی به موجب شکایت جهاد کشاورزی و محیط زیست درباره تخلفات مدیریت پسماندهای کشاورزی به این جرائم رسیدگی می کند.
50 درصد از اراضی رزن قابل کشت است و 27 درصد محصولات زراعی و 17 درصد از محصولات کشاورزی استان همدان در شهرستان رزن تولید می شود.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید