خانه / دسته‌بندی نشده / جمع آوری بیش از 800 تله زنده گیری هوبره در ایرانشهر

جمع آوری بیش از 800 تله زنده گیری هوبره در ایرانشهر



محمد انور هاشمزهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست ایرانشهر در بازدیدهای میدانی خود از ‌دشت‌ها و زیستگاههای هوبره موفق به کشف این تعداد تله زنده گیری شد.
وی بیان کرد: تله‌های زنده گیری کشف شده به منظور زنده گیری و شکار پرندگان منطقه به ویژه هوبره بکار رفته بود.
وی بیان کرد: استفاده از این گونه تله‌ها سبب کاهش آمار پرندگان منطقه و حتی تلفات بسیاری از سایر گونه‌های حیات وحش شده است.
وی افزود: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست ایرانشهر این تله‌ها را از سطح شهرهای دلگان، بزمان و ایرانشهر کشف و منهدم کردند.
رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر گفت: همچنین در این مدت سه شکارچی متخلف به همراه سه قبضه سلاح غیر مجاز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی اضافه کرد: هوبره در مناطق شنی، تپه ماهورها و ریگزارها با بوته های پراکنده، علف های کوتاه و حاشیه گندمزارها به سر می برد و آشیانه خود را بر روی زمین می سازد.
وی اظهار داشت: علاقه اعراب کشورهای حاشیه خلیج فارس به شکار هوبره سبب شده همه ساله تعدادی از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به زنده گیری و صید این پرنده زیبا و کمیاب کنند.
وی افزود: به دلیل وجود تهدیدهای جدی در زمینه انقراض پرنده هوبره شکار غیرقانونی هر قطعه از این پرنده حمایت شده بین المللی 200 میلیون ریال جریمه نقدی دارد.
به گزارش ایرنا ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده اند.
این شهرستان دارای دشت های وسیع و زیستگاه گونه های مختلفی از حیات وحش است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشارددهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید