خانه / دسته‌بندی نشده / حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین دایره المعارف آذربایجان

حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین دایره المعارف آذربایجان



سیدعباس صالحی، روز جمعه در دیدار با هیأت مدیره بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در خانه تاریخی پروین اعتصامی تبریز با بیان اینکه تا دو هفته آینده جلسه هیأت امنای بنیاد با حضور استانداران چهار استان شمال غرب کشور در تهران تشکیل می شود، افزود: تلاش می کنیم گفت‌وگویی پیرامون سیاست‌گذاری و تصویب آئین های تدوین شده صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه باید چشم‌اندازی برای آینده تدوین کنیم تا به صورت هدفمند حرکت شود، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت ویژه ای از دانشنامه و دایره المعارف آذربایجان دارد.
صالحی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: بخشی از بندها مربوط به پروژه های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان است؛ همچنین در بندهای دیگری که مربوط به برنامه های تبریز 2018 می باشد، طرح های این بنیاد مدنظر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از زیرساخت گردشگری در حوزه فرهنگ و هنر است، گفت: اقداماتی که تاکنون انجام یافته مطلوب است و امیدواریم با توجه به اهداف تعریف شده ، اثرگذاری بنیاد نه تنها در منطقه شمال‌ غرب بلکه در سراسر کشور مشهود باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به فعالیت این مرکز در طول دو سال گذشته ، گفت: هیات امنای بنیاد با حضور اساتید بنام شهر تبریز فعال شده است و جلسات متعددی همه روزه در این مرکز و در راستای اهداف تنظیم شده برگزار می شود.
محمد محمدپور افزود: این بنیاد یکی از دو وعده مهم انتخاباتی رئیس جمهوری در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی بود که تحقق یافته است.
مدیر عامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان نیز با ارایه گزارشی از طرح های پژوهشی بنیاد گفت: تاکنون بیش از یکصد جلسه مستمر با حضور اساتید برجسته برای طرح پژوهشی مدخل‌نویسی واژگان ترکی آذربایجانی برگزار شده است.
ابوالفضل محمدی با بیان این‌که کتاب والیان آذربایجان به عنوان اثری بدیع و ماندگار اجرایی شده است، خاطر نشان کرد: برگزاری همایش بزرگداشت استاد شهریار، پروین اعتصامی و مشارکت در برگزاری بیست همایش و کنگره در استان از جمله برنامه های بنیاد تاکنون بوده است.
محمدی با اشاره به اینکه برای سال آینده ٢٣ عنوان کتاب تحقیقی، همایش‌ و کنگره پیش بینی شده است، گفت: به مناسبت تبریز ٢٠١٨ قرار است ١٨ عنوان کتاب در عناوین مختلف چاپ شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت در مراسم استقبال از رویداد تبریز 2018 به این شهر سفر کرده است ، امروز جمعه ضمن بازدید از بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان در خطبه های پیش از نماز جمعه این شهر نیز سخنرانی کرد.
سید عباس صالحی همچنین روز گذشته با حضور در منزل استاد نظمی از مقام ادبی این شاعر برجسته منطقه آذربایجان تجلیل کرد.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید