خانه / دسته‌بندی نشده / خبرنگار ایرنا سفیر محیط زیست شد

خبرنگار ایرنا سفیر محیط زیست شد



به گزارش ایرنا در این آیین که روز شنبه با حضور محیط بانان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اهدای لباس محیط بانی به محمدرسول ابراهیمی اسفدن خبرنگار ایرنا، بر ارتباط بیش از پیش حوزه محیط زیست و رسانه تاکید کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: نقش رسانه در همه حوزه های امنیت ملی تاثیرگذار و این نقش در امنیت زیست محیطی مشهود است.
سرهنگ جمشید محبت خوانی با بیان اینکه نقش رسانه در این دهکده جهانی بسیار بالا و بی بدیل است افزود: این نقش برای همه ما در حوزه محیط زیست حایز اهمیت و تکیه گاه ما در اجتماعی شدن امنیت زیست محیطی است.
وی بیان کرد: بر همین اساس برای اینکه بتوانیم به شعار خودمان یعنی شکل گیری 80 میلیون محیط بان برسیم و محیط زیستی پاک را در سراسر کشور به ارمغان بیاوریم امیدواریم با همکاری بیش از پیش با حوزه رسانه بتوانیم این هدف را محقق کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه محیط زیست حوزه ای فرابخشی است گفت: امروز همه افراد در جامعه باید محیط بان باشند و رسانه ها می توانند در فرهنگ سازی این مهم به خوبی نقش ایفا کنند.
پرویز آرامنش اظهار کرد: داشتن محیط زیستی زیبا جز با همکاری و همراهی مردم محقق نمی شود و بر همین اساس همه ما باید در برابر محیط اطرافمان مسئول باشیم.
همچنین خبرنگار ایرنا از امروز به عنوان مشاور رسانه ای مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این حوزه فعالیت می کند.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه، مظفری، آرک و گرنگ، شاسکوه و سه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان، رباط شور و نایبندان طبس، و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.
مساحت مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست 2 میلیون و 317 هزار و 548 هکتار است که گونه های مختلف و متنوع جانوری در این گستره از استان زیست می کنند.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان و بلوچستان و کرمان، سومین استان پهناور کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده: رسول محمدحسنی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید