خانه / دسته‌بندی نشده / داده های پژوهشی باید در بستر نظام آموزشی به تربیت نسلی پویا منجر شود

داده های پژوهشی باید در بستر نظام آموزشی به تربیت نسلی پویا منجر شود



به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان روز سه‌شنبه همزمان با آغاز هفته پژوهش 96 در آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره پژوهش، فناوری دانش آموزی افزود: در آموزش و پرورش سعی بر این است که فرهنگ پژوهش در میان دانش آموزان جاری شود تا بچه هایی پاسخگو تربیت شوند که در مواجهه با جمله ای که می خوانند، چیستی، چرایی و چگونگی آن را سئوال کنند.
وی با بیان اینکه کار پژوهش دانش آموزی متفاوت از کار پژوهش در دانشگاه‌ها است، گفت: فرهنگ پژوهش باید در آموزش و پرورش شکل بگیرد.
معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: معلمان نیز باید در گسترش فرهنگ پژوهش در میان دانش آموزان تلاش کنند تا دستاورد های علمی دانش آموزان به تجاری سازی تبدیل شود.
محمدیان تصریح کرد: هدف اصلی توجه به پژوهش در بین دانش آموزان این است که روحیه پرسشگری و جستجوگری اتفاق افتد و امروز شاهد گسترش روز افزون انجام کارهای پژوهشی در میان دانش آموزان هستیم و امید است در آینده شاهد پژوهشگران جوانی باشیم که از آموزش و پرورش برخاسته و در عرصه های علمی می درخشند.
آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره پژوهش، فناوری دانش آموزی اکنون در مدرسه دخترانه آرمینه مصلی نژاد در حال برگزاری است.
در این آئین از هفت دانش آموز دوره ابتدایی، هفت دانش آموز دوره متوسطه اول و هفت دانش آموز دوره متوسطه دوم با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش تجلیل شدند.
هفته پژوهش سال 96 از امروز، 21 آذر با شعار «پژوهش تقاضا محور، تجاری سازی فناوری و زیربنای اقتصادی» آغاز شد و تا 27 آذرماه ادامه خواهد داشت.
روزهای این هفته با عنوان پژوهش فناوری و مدرسه، پژوهش فناوری و دانشگاه کارآفرین، پژوهش فناوری و صنعت، پژوهش فناوری اقدام و عمل، پژوهش فناوری و حامیان پژوهش، ایده برتر سرمایه ملی، پژوهش فناوری و حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.
فراهنگ **1883**1055
خبرنگار :مریم جلوداران**انتشار: زینب کارگر



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید