خانه / دسته‌بندی نشده / دانش آموزان البرزی درسومین المپیاد علمی سلول های بنیادی نام نویسی کنند

دانش آموزان البرزی درسومین المپیاد علمی سلول های بنیادی نام نویسی کنند



خسرو ساکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این المپیاد علمی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان البرزی در سال تحصیلی گذشته رتبه دوم کشوری را در المپیادهای علمی بعد از شهر تهران برای اولین بار به خود اختصاص دادند، یادآورشد: دانش آموزان علاقمند برای شرکت در سومین المپیاد علمی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از طریق سامانه oly .medu.ir. نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.
وی زمان نام نویسی دانش آموزان در این سامانه را تا پایان روز چهارشنبه 29 آذر ماه 96 ذکر کرد.
وی بیان کرد: تمام دانش آموزان شرکت کننده در این المپیاد باید در سال تحصیلی 97-96 در یکی از پایه های دهم یا یازدهم به تحصیل اشتغال داشته باشند و هیچگونه وقفه تحصیلی یا ترک تحصیل نداشته باشند.
وی تصریح کرد: در ثبت نام این المپیاد محدودیت رشته ای و معدل برای متقاضیان وجود ندارد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: حضور موفق دانش آموزان البرزی و راه یابی 12 طرح به مرحله نهایی در هشتمین دوره جشنواره دانش آموزی فناوری نانو و کسب 2 رتبه کشوری ‘ از مجموع 5 رتبه کشور’ و 2 مقام برگزیده از جمله توانمندی های دانش آموزان این استان در حوزه علوم نوین است.
ساکی خاطر نشان کرد: دانش آموزان این استان در مسابقات جشنواره زیست فناوری نیز موفق به کسب مقام دوم کشوری شدند.
وی با بیان اینکه دبیرخانه کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در پژوهشسرای ملاصدرا البرز مستقر است، یاد آورشد: در این استان جشنواره ملی علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شد که در آن 31 مقاله و 72 اثر نمایشگاهی در محورهای آموزشی و ترویجی ارائه شد.
استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید