خانه / دسته‌بندی نشده / دبیر کل شورای علوم، تحقیقات و فناوری: رویکرد تقویت علم و فناوری امروز در جامعه محسوس است

دبیر کل شورای علوم، تحقیقات و فناوری: رویکرد تقویت علم و فناوری امروز در جامعه محسوس است



به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، وحید احمدی عصر شنبه در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی با اشاره به دسته بندی موجود سرمایه کشورها شامل سرمایه های فیریکی و نامشهود، سهم دارایی های نامشهود را در اقتصاد کشورهای پیشرفته 85 درصد دانست.
وی با اشاره به وجود سرمایه های فیریکی و نامشهود بصورت توامان در کشور ادامه داد: سرمایه نامشهود در واقع همان ابتکار، خلاقیت و نوآوری است که به محصولات فناورانه قابل عرضه منتهی به بازار است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه با اشاره به پبشرفت های علمی کشور اظهار کرد: بر اساس آمارهای بین المللی همچون تایمز و لایدن تعداد دانشگاه های برتر کشورمان از یک یا دو مورد در چهارسال گذشته به 18 دانشگاه افزایش یافته است.
وی همچنین اظهار کرد: سهم ایران در تولید مقالات برتر از 8 دهم درصد به حدود 2 درصد و به لحاظ کیفی نیز این سهم از 7دهم درصد به 2.9 دهم درصد رسیده است و این آمارها بیانگر افزایش سرمایه های نامشهود در کشور است و از آن بایستی بهره برد.
دکتر احمدی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور ایجاد زیست بوم فناوری در کشور گفت: هدف اصلی دولت استفاده از مدلی در جهت استفاده هرچه مطلوب تر از ظرفیت های مراکز علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها و پارک ها و مراکز رشد و توجه همزمان به بحث عرصه و تقاضا در کنار یکدیگر است.
وی با اشاره به قابلیت های استان آذربایجان شرقی از جمله وجود 12 دانشگاه دولتی، 42 مرکز علمی و کاربردی، 40 دانشگاه آزاد، 34 موسسه تحقیقاتی، 600 مرکز رشد و همچنین 200 هزار دانشجو افزود: آذربایجان شرقی با این قابلیت بسیار می تواند در مدل جدید موفق عمل کند.
پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مقام های استانی روز شنبه در نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافت.
در این نمایشگاه بیش از یک هزار و 750 طرح و فناوری معرفی می شود.
این نمایشگاه در سه بخش ایده فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان دایر شده است.
تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده های دانش محور و معرفی توانمندی های پژوهشی و فناوری جهت کاربردی کردن آن ها از جمله اهداف این نمایشگاه است.
ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش های مختلف اقتصادی و اجرایی کشور، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری، جذب سرمایه گذار و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
در این نمایشگاه 21 زون و بخش تخصصی و 28 رویداد با تمرکز بر تجاری سازی علم و فناوری، کارگاه آموزشی و همایش برگزار می شود.
پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی از 20 تا 24 آبان از ساعت 14 تا 21 در نمایشگاه بین المللی تبریز دایر است.
خبرنگار: درویشی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
1836/518



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید