خانه / اخبار روز / درخواست مدیرکل ورزش خوزستان از نمایندگان مجلس برای حل مشکل تیم‌های نفتی

درخواست مدیرکل ورزش خوزستان از نمایندگان مجلس برای حل مشکل تیم‌های نفتی

افشین حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: زمان محدود است و باید هر چه سریع‌تر تیم های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان برای حضور در لیگ برتر تعیین تکلیف شوند تا بتوانند وارد بازار نقل و انتقالات شوند. در حال حاضر تمام تیم ها فعالیت خود را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرده اند اما از تیم های نفتی خبری نیست و نباید احساسات هواداران این دو تیم پرطرفدار جریحه دار شود.

وی در ادامه نیز عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های حال حاضر ما شروع فصل جدید فوتبال است که دو تیم نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان با بحران مواجه هستند و برای حل این بحران باید فکر اساسی کرد و من فکر می کنم، رویه ای که برای کمک طی چند سال گذشته برای این تیم وجود داشته، اشتباه است. این رویه باعث می شود که تیم های نفتی خوزستان به خوبی تغذیه نشوند و نتوانند بازیکن بگیرند و هزینه کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: در ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه که متاسفانه نمایندگان وقت مجلس آن را تصویب کردند، به این فکر نکردند که با تصویب این بند چه فکری باید برای مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق نفت خیز شود و این نیز مزید بر علت شد که امروز فعالیت رشته های بسیاری که از سوی مجموعه نفت حمایت می شدند، در سطح استان های کم برخورداری مثل خوزستان، بوشهر و هرمزگان، کمتر شود و حتی خیلی از رشته ها حذف شوند.

وی بیان کرد: تنها راه حلی که برای رفع بحران و معضل تیم های نفتی وجود دارد و به طور قطع به یقین نیز می توان گفت که مشکل تیم های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان حل خواهد شد و در فصل پیش رو می توانند به عنوان تیم های مدعی در لیگ برتر شرکت کنند، این است که باید این بند قانون تغییر کند یا اساسا تبصره ای به ماده ۹۴ برنامه ششم توسعه اضافه شود که مناطق کم برخوردار یا مناطق نفت خیز تا آماده شدن زیرساخت واگذاری تیم های نفتی، این فرصت به آن ها داده شود که بتوانند از محل اعتبارات دولتی تغذیه شوند.

حیدری بیان کرد: چون این مهم در برنامه پنج ساله توسعه کشور است، نیاز به دو سوم رای مجلس است که بتواند وجاهت قانونی داشته باشد و بتوانند بند را تغییر دهند اما اگر این بند تغییر نکند، همچنان این محدودیت برای مدیران عالی رتبه وزارت نفت وجود دارد که نتوانند کمک و حمایت کنند.

وی تاکید کرد: اگر تغییر این بند یا افزودن تبصره ای به این بند کار بسیار دشواری بود، بهترین کار استفاده از ظرفیت رییس مجلس و مرکز پژوهش های مجلس برای تهیه استفساریه است که در قالب آن بتوانند برای کمک به این تیم ها استثناء قائل شوند و نهادهای نظارتی این ایراد قانونی را مدنظر نداشته باشند. من از نمایندگان مجلس درخواست دارم که برای رفع دغدغه خاطر فوتبال خوزستان و هواداران این تیم های محبوب، این تلاش را داشته باشند که این بند قانونی یا اصلاح شود، یا تبصره ای به آن اضافه کنند یا با استفاده از استفساریه مجلس راهکاری پیدا کنند که بتوان این مشکل را حل کرد و تیم های فوتبال آبادان و مسجدسلیمان که هر دو از مناطق کم برخوردار و تنها داشته و سرمایه جوانان و مردم این دو منطقه هستند، حفظ شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید