خانه / دسته‌بندی نشده / دستگیری پنج صیاد متخلف در رودخانه زاب سردشت

دستگیری پنج صیاد متخلف در رودخانه زاب سردشت



‘خالد بایزیدی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سردشت در حین گشت زنی روزانه در اطراف رودخانه زاب به یک خودرو مشکوک و پس از بازرسی خودرو، یک دستگاه موتور برق به همراه 30 متر کابل و یک عدد توری مخصوص جمع آوری ماهیان ازآنان کشف و ضبط شد.
وی با تاکید بر اینکه صید با ادوات غیرمجاز از جمله مولدهای برق باعث از بین رفتن ذخایر ژنتیکی و نابودی اکوسیسم رودخانه می شود، اظهار کرد: این نوع صید از لحاظ قوانین محیط زیست جرم تلقی می شود و مجازات کیفری برای متخلفان در پی دارد.
وی با اشاره به خطرهای ناشی از صید با مولد های برق ، اظهار کرد: یک صیاد اهل کردستان با قصد صید غیرمجاز ماهی با موتور برق در رودخانه زاب دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
به گفته وی استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی ها می شود و صیادان پس از تلف شدن ماهی ها، آنها را با تور از سطح آب جمع آوری می کنند؛ شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی ها، دیگر جانداران موجود در آب ها را نیز از بین می برد.
به گزارش ایرنا زاب یکی از رودخانه های دایمی آذربایجان غربی است که از دامنه های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می یابد و در محدوده این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می ریزد.
امسال 36 شکارچی و صیاد متخلف در سردشت دیتگیر و سه دستگاه موتوربرق، هفت قبضه اسلحه شکاری، 330 متر کابل برق، 6 رشته تور مخصوص زنده گیری پرندگان، هفت عدد تور مخصوص جمع آوری آبزیان و همچنین بیش از 500 قطعه انواع ماهی از آنان کشف و ضبط شده است.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
3072/3093
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید