خانه / دسته‌بندی نشده / دوازدهمین نمایشگاه کتاب در پایتخت کتاب ایران برپا شد

دوازدهمین نمایشگاه کتاب در پایتخت کتاب ایران برپا شد



به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دراین آئین گفت: کتاب پنجره ورود انسان به عرصه علم و دانش است به طوری که اگر کتاب نباشد حوزه دانش دچار آسیب جدی می شود.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: استان بوشهر دارای تاریخی فرهنگی است و یکی از شاخصه های این استان حضور کتاب در زندگی مردم است.
وی تصریح کرد: کتاب بخشی از عمر مولف است و مولف با کتاب عمر خود را به جامعه هدف هدیه می کند.
صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استان بوشهر استانی نویسنده پرور است اظهارکرد: کتابهایی که به تازگی نگارش می شود نگاره های قوی هستند که می توانند در بسیاری از امور بعنوان مرجع معرفی و در فضای بین المللی مطرح شوند.
وی با اشاره به معرفی استان بوشهر بعنوان پایتخت کتاب ایران گفت: تلاش می شود این استان به کتابخانه بزرگ با استانداردهای لازم تبدیل شود.
مشاور وزیر ارشاد و مدیرکل حوزه وزراتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: در حوزه دینی دو منظر نمادها و مناسک دینی و حوزه معرفتی باید لحاظ شود.
محمد مهدی احمدی افزود: در کنارتوجه به شعائر، نمادها و مناسک دینی باید به حوزه معرفتی نیز توجه شود.
وی با تاکید براینکه آنانی که با کتاب ارتباط ندارند و اهل تحقیق نیستند در مناسک باقی می مانند، تصریح کرد: مطالعه کتاب انسان را از مناسک عبور و وارد حوزه معرفتی می کند.
احمدی تاکید کرد: به دست آوردن الگویی متعالی از متن کتاب، با مطالعه و تحقیق به دست می آید.
وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاههای کتاب افزون برجریان سازی فرهنگی ایجاد زمینه آشنایی با تازه های نشر، تبادل تجارب بین ناشران، آشنایی و ایجاد ارتباط منطقی افراد با کتابها وتازه های نشر فراهم می شود .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرنیز گفت: دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان با حضور 300 ناشر در 160 غرفه در نمایشگاه بین المللی بوشهر برپا شده است.
حمیده ماحوزی افزود: در این نمایشگاه 35 هزار عنوان کتاب در حوزه های فرهنگی، دینی ، ادبیات ، اجتماعی، سیاسی، رمان، کودک و نوجوان و دیگر حوزه ها با 30 درصد تخفیف به مدت شش روز در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: کتاب محصول تجربه های بشری و چراغ هدایت انسان به سمت روشنایی و دانایی است.
ماحوزی گفت: در جامعه کنونی و عصر اطلاعات آموزش، فرایندی مهم در زندگی انسان است و بهترین منبع در این زمینه کتاب است.
وی یادآورشد: جامعه سالم نیاز به شهروندان مطالبه گر و پرسش گر دارد تا بتواند با جهل و نادانی مقابله و با زیست و مطالبه گری فرهنگی به سمت کاهش آسیب های اجتماعی برود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نماشگاه کتاب فرصتی برای معرفی تازه های نشر و تشویق و ترغیب شهروندان به مطالعه است.
وی افزود: امید می رود که طرح پایتخت کتاب و برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب افزایش بیش از پیش فرهنگ کتاب خوانی را در استان فرهنگی بوشهر فراهم کند.
برگزاری کارگاههای آموزشی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی ازبرنامه های جنبی این نمایشگاه است.
همچنین در این آئین از کتاب ‘بیست گفتار در علم و فناوری’ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر نیز رونمایی شد.
در این کتاب 20 گفتار و سخنرانی ایشان در بخش های علوم و فناوریهای نوین در سرفصل های تحقیق و پژوهش، شهر و تجارت الکترونیک، خلیج فارس، فرصت ها و تحول ها، فضای سایبری در بوشهر و ایران از سوی پژوهشگاه تاریخ و فرهنگ و هنربوشهر جمع آوری و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید