خانه / دسته‌بندی نشده / رئیس انجمن نابینایان کاشان: بلایندگرام نابینایان را از انزوای ارتباطی در شبکه های اجتماعی خارج کرد

رئیس انجمن نابینایان کاشان: بلایندگرام نابینایان را از انزوای ارتباطی در شبکه های اجتماعی خارج کرد



‘نرگس نیکخواه’ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کاشان بیان کرد: سه دانشجوی رشته نرم افزار و فناوری اطلاعات که با ابتکاری نو، برنامه ای به نام ‘blindgram’ طراحی و عرضه کردند، تا کنون امکان استفاده از برنامه پیام رسان تلگرام را برای تعداد زیادی از اعضای انجمن نابینایان این شهرستان فراهم کرده است.
وی با قدردانی از ابتکار این سه دانشجو افزود: پیام رسان جدید که با کمک تعدادی از نابینایان از مدتی پیش در دستور کار این دانشجویان قرار گرفته بود، از زمان تهیه نسخه ازمایشی با استقبال روبرو شده و هم اکنون نسخه چهارم آن از طریق پایگاه اینترنتی در دسترس عموم قرار دارد.
یکی از دانشجویان طراح پیام رسان ویژه نابینایان نیز در این زمینه گفت: همه گوشی های دارای سیستم عامل اندروید امروزه قابلیتی به نام ‘talk back’ دارند که با فعال کردن آن بر روی تلفن همراه، گزینه هایی که توسط کاربر لمس می شوند را می خواند اما این قابلیت در تلگرام وجود نداشت که پس از 15 روز نخستین نسخه از برنامه تکمیل شد.
او هزینه ایده تا اجرا را نزدیک به هشت میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: این برنامه در گروه محتوای همراه و هوشمند مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با عنوان ‘بلایندگرام’ به ثبت رسیده است.
بر اساس آمارها 40 میلیون کاربر ایرانی از پیام رسان تلگرام استفاده می کنند و بیش از 115 هزار نفر نابینا در کشور وجود دارد که گسترش تدریجی استفاده از این برنامه ‘blindgram’ می تواند تحولی در خروج این بخش از جمعیت از تنهایی و ارتباط بیشتر آنها با دیگر نابینایان و سایر اقشار جامعه ایجاد کند.
انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
8123



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید